Goodall Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 jeg har et litt gammelt 300watt PSU som jeg gjerne skulle ha byttet vifte på i steden for å bruke mange penger på et nytt et, men jeg så at den vifta bruker en 2pins strømforsyning, hvis jeg skulle bytta den med en papst som jeg har lyst til, bruker jo den en 3pins med andre ord så er spørsmålet for jeg satt inn en papst vifte i denne gammle PSU? eller kan jeg kjøpe den billigste PSU jeg finner, vill den vifta som sitter i et nytt PSU ha 3pins kontakt? håper poenget kom frem her og TAKKER til ALLE som svarer på forhånd Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 En av ledningene er til turtallsavlesning. Den trenger du egentlig ikke. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Har det ikke noe å si hvilken type vifte som er orginal da? Er jo forskjellig RPM hastighet og kjøle evne på nesten alle. Er ikke vifte ledningene loddet fast i mange strømforskyninger? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Jeg bytta nettopp vifta på mi strømforsyning. Jeg klippa bare av den gamle ledninga, og så lot jeg ledninga til den nye henge ut av strømforsyninga, og kobla den i hovedkortet. Da dår jeg turtalls-avlesning på den og :smile: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 De fleste PSU-viftene er en smule overdimensjonert. Hvis man i tillegg har flere vifter i kabinettet så trenger man ikke så kraftig vifte i PSU. Ledningene er som regel lodda fast i PSU'ene ja. Så man må kutte og skjøte selv. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 20:18, skrev Goodall:jeg har et litt gammelt 300watt PSU som jeg gjerne skulle ha byttet vifte på i steden for å bruke mange penger på et nytt et, men jeg så at den vifta bruker en 2pins strømforsyning, hvis jeg skulle bytta den med en papst som jeg har lyst til, bruker jo den en 3pinsmed andre ord så er spørsmålet for jeg satt inn en papst vifte i denne gammle PSU?eller kan jeg kjøpe den billigste PSU jeg finner, vill den vifta som sitter i et nytt PSU ha 3pins kontakt?håper poenget kom frem her og TAKKER til ALLE som svarer på forhånd ta pluggen til den gamle viften, værre er det ikke Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hvilken vife anbefales da til PSU? må jo ha no som holder...er d no bra med de som regulerer speed selv? hovedsaken er jo å få flytta mest mulig liter luft med lavest mulig støynivå... Hadde vært litt kult med LED vifte i PSU så den ligner "Levicom Blackline Bluelight 350W" (selges på f.eks http://www.3dfxcool.no til 460,-) Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Jeg kjøpte en papst 19 db vifte. Godt fornøyd med den. Støyer litt, men det er fordi lufta blir dratt gjennom strømforsyniga tror jeg. Har en lik vifte på cpu, og den hører jeg omtrent ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå