Gå til innhold

Deres ønsker for neste ps3 firmware oppdatering


boundishh

Anbefalte innlegg

mykje gode forslag her og sony har nok det meste i tankene...

 

noe sony virkelig burde tenke på er og få OSet til og kjøre på 32mb og ikkje 64mb,

 

xbox 360 sitt kjører i bakgrunn på 32mb,

 

32mb differanse er ganske mykje for en utvikler..og dette er jo en stor ulempe for ps3 siden system minne da egentig ikkje har 256mb med egentlig 192mb...

8374682[/snapback]

Tror det skal en del til for å endre dette gjennom software siden dette er en veldig omfattende endring. Vil vel egentlig si at det er umulig.

8375083[/snapback]

 

da får dei leige inn folk i fra Microsoft til og fikse det..;)

 

det er ivertfall rart att sonys OS bruker dobbelt så mykje minne som xbox 360 sitt og in game menyen som kjører i bakgrunn i spill på ps3 er kun ein dårlig spøk i forhold til xbox 360 hvor du kan gjere ganske masse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da får dei leige inn folk i fra Microsoft til og fikse det..;)

 

det er ivertfall rart att sonys OS bruker dobbelt så mykje minne som xbox 360 sitt og in game menyen som kjører i bakgrunn i spill på ps3 er kun ein dårlig spøk i forhold til xbox 360 hvor du kan gjere ganske masse...

8375114[/snapback]

Det er nok OS designet som ligger til grunn, ikke ineffektiv programmering. Store designendringer i OS vil jo gjøre at eksisterende spill ikke vil fungere. Du kan ikke si at dersom du vil ha Vista til å virke på en 386SX, så får du få en OS/2 programmerer til å ordne det.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
*snip*

8375114[/snapback]

 

Kilder på at ps3 sitt os bruker 64 mb? Jeg har nemlig lest at det kan bruke maksimalt 64mb. Noe som ikke betyr at den bruker det hele tiden. Sony har nok mange planer de ønsker å sett ut til livs, og har derfor reservert såpass med ram for å være sikker på at de får nok til å realisere disse planene i framtiden.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
*snip*

8375114[/snapback]

 

Kilder på at ps3 sitt os bruker 64 mb? Jeg har nemlig lest at det kan bruke maksimalt 64mb. Noe som ikke betyr at den bruker det hele tiden. Sony har nok mange planer de ønsker å sett ut til livs, og har derfor reservert såpass med ram for å være sikker på at de får nok til å realisere disse planene i framtiden.

8376740[/snapback]

 

om den bruker 64mb eller ikkje er uvesentlig, det er resevert 64mb minne som utviklerane ikkje kan bruke på spilla...

 

får håpe dei planlegger og mekka i hop noe sinnsykt du kan gjøre i xmb mens du spiller, for nå er jo det RAM ut glasset...

Lenke til kommentar
*snip*

8375114[/snapback]

 

Kilder på at ps3 sitt os bruker 64 mb? Jeg har nemlig lest at det kan bruke maksimalt 64mb. Noe som ikke betyr at den bruker det hele tiden. Sony har nok mange planer de ønsker å sett ut til livs, og har derfor reservert såpass med ram for å være sikker på at de får nok til å realisere disse planene i framtiden.

8376740[/snapback]

 

om den bruker 64mb eller ikkje er uvesentlig, det er resevert 64mb minne som utviklerane ikkje kan bruke på spilla...

 

får håpe dei planlegger og mekka i hop noe sinnsykt du kan gjøre i xmb mens du spiller, for nå er jo det RAM ut glasset...

8377929[/snapback]

 

Har du kjelde på det der?

Det der er typisk for misopfatningar med Ps3`en. "Tal" som kjem ut av ingenting og som, fordi nokon legger dei ut på ein haug med forum som "fakta", til slutt vert godtekne. Sjølv om dei er fullstendig feil.

Lenke til kommentar
Mine ønsker er:

 

* Bedre støtte når det gjelder video format.

* Mulighet for mp3 avspilling når man feks er på PS Store, surfer etc.

* Bilde i eller mulighet til og bytte bakgrunn.

* At man kan kjøre lyd ut fra HDMI og optisk samtidig, tungt og måtte gå inn i                    instillinger og bytte mellom HDMI eller optisk, ikke alltid det passer seg og bruke surround anlegget.

* Spille spill med tastatur/mus.

* Kunne koble mobilen til ved hjelp av BT så man kan overføre bilder etc.

* Et lite prewiev når man browser bilder kunne gjort ting litt lettere.

 

Det var de jeg kom på i farten..

 

Noen som vet når neste update dukker opp??

8372984[/snapback]

Du jo kan spille av Mp3 samtidig som du surfer på browseren, gjorde det igår :p

Lenke til kommentar

Bare jeg som har lyst på et helt nytt menysystem? Et som ser mye friskere og mer spennende ut. Blir helt apatisk av å stirre på den linja som er der nå. Skjermplass ut vinduet.

 

Ellers er det direkte skammelig at den enda ikke kan spille av filmer i 720p, når 99% av HDTV-eiere, har nettopp 720p-tver.

 

Når alt bakoverkompatibilitetshysteriet var i gang, hørte vi gull og grønne skoger om software-emuleringen. Oppskalering til 720 og antialiasing etc. Når skal dette bli realisert?

 

1.6 var absolutt en stor oppgradering, men jeg føler de har en like lang vei forran seg. Enkelte designvalg (eller ting de har glemt?) er noen skikkelige blundere. Særlig venne-funksjonene er temmelig fattige akkurat nå.

Lenke til kommentar
Bare jeg som har lyst på et helt nytt menysystem? Et som ser mye friskere og mer spennende ut. Blir helt apatisk av å stirre på den linja som er der nå. Skjermplass ut vinduet.

 

Ellers er det direkte skammelig at den enda ikke kan spille av filmer i 720p, når 99% av HDTV-eiere, har nettopp 720p-tver.

 

Når alt bakoverkompatibilitetshysteriet var i gang, hørte vi gull og grønne skoger om software-emuleringen. Oppskalering til 720 og antialiasing etc. Når skal dette bli realisert?

 

1.6 var absolutt en stor oppgradering, men jeg føler de har en like lang vei forran seg. Enkelte designvalg (eller ting de har glemt?) er noen skikkelige blundere. Særlig venne-funksjonene er temmelig fattige akkurat nå.

8388209[/snapback]

 

Selv om forumbrukere spekulerte i dette og kanskje ønsket dette så betyr det vel ikke at det kommer? Sony har ikke lovet dette, men har heller ikke avkreftet dette. Så det er bare å håpe.

Lenke til kommentar
*snip*

8375114[/snapback]

 

Kilder på at ps3 sitt os bruker 64 mb? Jeg har nemlig lest at det kan bruke maksimalt 64mb. Noe som ikke betyr at den bruker det hele tiden. Sony har nok mange planer de ønsker å sett ut til livs, og har derfor reservert såpass med ram for å være sikker på at de får nok til å realisere disse planene i framtiden.

8376740[/snapback]

 

om den bruker 64mb eller ikkje er uvesentlig, det er resevert 64mb minne som utviklerane ikkje kan bruke på spilla...

 

får håpe dei planlegger og mekka i hop noe sinnsykt du kan gjøre i xmb mens du spiller, for nå er jo det RAM ut glasset...

8377929[/snapback]

 

Har du kjelde på det der?

Det der er typisk for misopfatningar med Ps3`en. "Tal" som kjem ut av ingenting og som, fordi nokon legger dei ut på ein haug med forum som "fakta", til slutt vert godtekne. Sjølv om dei er fullstendig feil.

8383259[/snapback]

 

her har du eit sitat fra wikipedia...om det er ein bra kjilde eller ikkje får du bestemme sjølv..eg skal klare og finne fleire kilder viss du ikkje er fornøyd..

 

PS3-wikipedia

 

The PS3 reserves 64 MiB of RAM at all times for XMB functions.
Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...