gxi Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har over en lengre periode mottatt SMS hvor avsender er "SMS_INFO". Ingen nummer, kun et navn. De reklamerer for "kjempekule" SMS-tjenester hver gang, og i noen tilfeller sender de slik reklame opptil flere ganger i uken. Det eneste jeg sitter med er et nummer (2130) og webadressen de skriver i meldingen (mplazza.com). Forsøk 1: Jeg sendte melding til Telenor (som er min mobiltelefonileverandør) om de hadde mulighet for å sperre dette. Svar: Nei, men de kunne referere til hvem som eide nummeret 2130: 2130 tilhører Unwire aps. De er å treffe på telefon +45 339 31434.Deres mailadresse er [email protected] Deres internettside er www.unwire.dk Dette har jeg faktisk glemt helt, så jeg har glemt å kontakte Unwire, som ser ut til å være leverandør av tjenestene de benytter. Jeg tviler derimot på at meldingene de sender er sendt fra dem, da de sansynligvis ikke ville tillate å sende meldinger uten avsendernummer. Jeg prøvde å få kontakt med mplazza.com, og sendte en melding på engelsk via en webform jeg fant på siden. Fikk aldri noe svar. Jeg vil gjøre et siste forsøk nå på å få kontakt med Unwire, men jeg tviler på at de kan gjøre noe, da de sansynligvis ikke har noe med selve utsendingene av meldinger å gjøre. Noen flere som har opplevd slikt? Noen forslag til hva jeg ellers kan gjøre før jeg går til å sende inn en anmeldelse? Jeg tviler nemlig på at politanmeldelse er noen vits, da dette sansynligvis kommer via utlandet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Send en melding med STOPP til nummeret, så skal det stoppe.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hvilket nummer? Edit: mener jeg hadde prøvd dette før, men fikk beskjed fra "STOPP" til 2130: "Din oppsigelse av abonnementet i VIMPass Club er registrert...". Så får man se om det stopper nå. Lurer på hvem som har solgt nummeret mitt.. Endret 12. april 2007 av jonepet Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvilket nummer? 8369179[/snapback] 2130 ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Dette har jeg faktisk glemt helt, så jeg har glemt å kontakte Unwire, som ser ut til å være leverandør av tjenestene de benytter. Jeg tviler derimot på at meldingene de sender er sendt fra dem, da de sansynligvis ikke ville tillate å sende meldinger uten avsendernummer. 8368910[/snapback] Selvfølgelig kan de gjøre noe med det - det er de som eier nummeret, og "mplazza" er kunde av Unwire og får låne nummeret. Klager du til Unwire, og truer med anmeldelse vil de mest sannsynlig ta dette opp med mplazza. Det er Unwire som risikerer å bli utestengt av operatørene dersom mplazza ikke følger retningslinjene. Får du han her til å gjøre det samme blir det sikkert tatt seriøst. Endret 12. april 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
hettelars Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Dette har jeg faktisk glemt helt, så jeg har glemt å kontakte Unwire, som ser ut til å være leverandør av tjenestene de benytter. Jeg tviler derimot på at meldingene de sender er sendt fra dem, da de sansynligvis ikke ville tillate å sende meldinger uten avsendernummer. 8368910[/snapback] Selvfølgelig kan de gjøre noe med det - det er de som eier nummeret, og "mplazza" er kunde av Unwire og får låne nummeret. Klager du til Unwire, og truer med anmeldelse vil de mest sannsynlig ta dette opp med mplazza. Det er Unwire som risikerer å bli utestengt av operatørene dersom mplazza ikke følger retningslinjene. Får du han her til å gjøre det samme blir det sikkert tatt seriøst. 8370428[/snapback] Dette er riktig. Det er de som er ansvarlige for alle som er "under" de, og er de du må ta det med. Lenke til kommentar
Rotekoppen71 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 vell jeg har opplevd det samme. men jeg ringte dem som dere hadde funnet tlfnr til og de var hyggelige og ting gikk fint. jeg får tilbakebetalt alt mitt. men her er måten å stoppe det på. skriv følgende med STORE bokstaver. STOP VIM send til 2130 dem som har dette er: www.tunetogo.com håper dette hjelper Lenke til kommentar
Gripne Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Forsøk 1: Jeg sendte melding til Telenor (som er min mobiltelefonileverandør) om de hadde mulighet for å sperre dette. Svar: Nei, men de kunne referere til hvem som eide nummeret 2130: Er nå merkelig at Telenor sier de ikke kan sperre for kortnumre, nettsiden deres sier noe helt annet http://telenormobil.no/tjenester/sperringm...nholdstjenester Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Forsøk 1: Jeg sendte melding til Telenor (som er min mobiltelefonileverandør) om de hadde mulighet for å sperre dette. Svar: Nei, men de kunne referere til hvem som eide nummeret 2130: Er nå merkelig at Telenor sier de ikke kan sperre for kortnumre, nettsiden deres sier noe helt annet http://telenormobil.no/tjenester/sperringm...nholdstjenester 9224900[/snapback] Tror ikje det e det at di ikje "kan" sperre nummeret ditt for innholdstjenester, men de har vel en standard rutine du skal gjøre før di involverer seg. Tenk om alle som har meldt seg på en eller annen tjeneste skulle kontakte Telenor fordi di ikje har prøvd å stoppe tjenesten sjøl...? Standardsvaret e nok der for at du skal prøve sjøl, og så, hvis leverandøren nekter eller du ikje klarer å stoppe det sjøl, hjelper di deg nok. Lenke til kommentar
atLind Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Sperringen Telenor kan legge på sperrer ALLE innholdstjenester/4-sifrede nummer. Mao. ber du dem legge på den sperra kan du ikke lenger bruke bla 1881, stemme på idol eller noe annet med 4-siffret nummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå