Gå til innhold

DVD-opptaker med harddisk - får man tilgang med PC?

Anbefalte innlegg

Ser det er en del av slike ut for salg, ser at man får typisk 160 HD DVD-opptakere for 2000 kr og lavere. Får man på disse tilgang til disken fra en PC? Hvis ikke kan man jo ikke ha mye glede av de? Hvordan får man tilgang? Er det inngang for nettverkskabel?

Hvis ikke hvor mye man opp i for å få tilgang via PC?

Hva med å kunne surfe og slikt på TVen fra en slik boks? Må man oppi disse media-boksene da? Billigste for noe sånt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok ikke du kan koble dem til en PC. Har ikke største erfaring på området, men jeg antar at det ikke er mulig.

Trodde det pleide å være DVD brennere i dem, slik at du kunne brenne dem ut. Regner med spilleren tar rett opp i MPEG2 sånn at det hele kan brennes som nettopp en DVD film.

Når det gjelder en boks du kan få tilgang til PC, og en skikkelig media boks vil jeg varmt ambefale deg en Xbox rett og slett.

Kjøpte en modifisert vanlig Xbox her på forumet for 1200 kroner (tror jeg) og da fikk jeg med trådløst fjernkontroll og innstalert modchip. Så lenge boksen er chipet er den klar. Det var også Xbox Media Center på den, noe du kan innstalere selv. Xboxen kan selvfølgelig også kjøpes ny, men jeg valgte en brukt fordi den da var klar med alle innstillinger.

Når en har modifisert Xboxen kan man også ha større harddisk, jeg har 200 GB. Kan se internet-tv sånn at noen kanaler er tilgjengelige, men jeg kan gjøre så mye mere.

Jeg kan streame alt media rett fra PC'en min, den trenger bare å stå på. Da snakker jeg om timelange videofilmer. Dessuten kan maskinen også surfe på YouTube/Google Video, se TV-programmer fra NRK NettTV og mye mere. Det er utrolig bra, og billigere enn et vanlig mediacenter. Varm ambefaling! (Den kan mye mere enn dette også, deriblant spill og mye mere)

Mer info finner du her

Om det ikke var det du var intressert i, beklager jeg!

Lenke til kommentar

Dette er interesssant, fordi jeg faktisk har BÅDE gamle xbox og nye xbox360. Så hvilken er det du snakker om nå? Nye eller gamle? Finnes det noen som modifiserer nye xbox? Hvem?

Den gamle xboxen min er modifisert og hadde mye glede av den, spesielt ved at jeg kunne koble den til PCen og legge inn filmer og bilder jeg kunne kjøre fra xboxen på TVen. Savner veldig dette nå da jeg leser at til nye xbox360 må man kjøre pc med windows media center for å koble til xbox360en. Men alt dette ordner seg kanskje ved en modifisering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...