Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Restreksjoner på kjøp av varer i taxfree

citronen

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg en tur med ferja mellom Sandefjord og Strömstad neste uke. Planen er da å ta båten fra Strømstad, og kjøre tilbake (over Svinesund, og ta Moss-Horten ferja). Og, for å være helt ærlig har jeg lyst til å ta med en ekstra kasse øl, og noen sigaretter for mye.

Spørsmålet er da: Får jeg kjøpe hva jeg vil i butikken, eller kan Color Line nekte meg å kjøpe mer enn kvota?

Ville nesten regne med at det finnes en tilnærmet fri "handel" innenfor EU - noe som med andre ord vil si at jeg kan ta med hva jeg vil?

NORGE, stedet for de som elsker internet :ph34r: (Og tvangsekteskap)

Endret av haggbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kjøper på feria, så kan jeg kjøpe 40l sprit, uten at de nekter meg det.

Aldri opplevd at de sier: " Sorry mac, det er mer en kvota".

Men Svergie er med i EU, så da kan du ha med 100.000l øl, så bli stoppa i toll, å du kan beholde alt =) viss det var fra Sandefjord til Strømstad.

Men røyk er jeg ikke sikker.

Har aldri blitt nekta å kjøpe på TaxFree. TaxFree er jo båtens største inntekts kilde, så...?.. Merklig om de hadde nekta deg!

Lenke til kommentar
Som jeg sa, så må du vise boardingcard i noen ferjer der de stempler av på hvor mye du har kjøpt.

Dette er ikke alle, men en del av de jeg har tatt.

8386237[/snapback]

Stemmer, forskjellen ligger ofte i om du reiser til eller fra Norge. Når jeg reiser med fergen fra Kristiansand til Danmark kan jeg handle så mye jeg vil i taxfree'n og det blir ikke utlevert boardingcard. Tilbake til Norge blir det derimot utlevert boardingcard. Dette stemples når du handler i taxfree'n og det er ikke anledning til å handle mer enn kvota. Siden trådstarter planlegger å reise til Sverige kan det godt hende at han får kjøpe mer enn den Norske kvota. Det blir isåfall reglene i Sverige som gjelder siden det er reisens destinasjon. Høres forresten ut som en fin runde. Se opp for tollere!

Lenke til kommentar

Takk Jon@s!

Tror det svarte på mine spørsmål.

Har allikevel bestilt 5 biletter, selvom vi bare er to som skal reise. Koster like mye uansett. Ero, hvis det bare er kvote å få kjøpt, kan vi klinke til å doble den ! :)

Igjen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...