citronen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Har tenkt meg en tur med ferja mellom Sandefjord og Strömstad neste uke. Planen er da å ta båten fra Strømstad, og kjøre tilbake (over Svinesund, og ta Moss-Horten ferja). Og, for å være helt ærlig har jeg lyst til å ta med en ekstra kasse øl, og noen sigaretter for mye. Spørsmålet er da: Får jeg kjøpe hva jeg vil i butikken, eller kan Color Line nekte meg å kjøpe mer enn kvota? Ville nesten regne med at det finnes en tilnærmet fri "handel" innenfor EU - noe som med andre ord vil si at jeg kan ta med hva jeg vil? NORGE, stedet for de som elsker internet (Og tvangsekteskap) Endret 12. april 2007 av haggbard Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 På de fleste ferjer jeg har tatt, så må du vise BoardingCard i taxfree'en. På den blir det stempla inn hvor mye du kjøper. De selger ikke mer enn du har lov til. Lenke til kommentar
Bakkan Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Når jeg kjøper på feria, så kan jeg kjøpe 40l sprit, uten at de nekter meg det. Aldri opplevd at de sier: " Sorry mac, det er mer en kvota". Men Svergie er med i EU, så da kan du ha med 100.000l øl, så bli stoppa i toll, å du kan beholde alt =) viss det var fra Sandefjord til Strømstad. Men røyk er jeg ikke sikker. Har aldri blitt nekta å kjøpe på TaxFree. TaxFree er jo båtens største inntekts kilde, så...?.. Merklig om de hadde nekta deg! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Som jeg sa, så må du vise boardingcard i noen ferjer der de stempler av på hvor mye du har kjøpt. Dette er ikke alle, men en del av de jeg har tatt. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Som jeg sa, så må du vise boardingcard i noen ferjer der de stempler av på hvor mye du har kjøpt.Dette er ikke alle, men en del av de jeg har tatt. 8386237[/snapback] Stemmer, forskjellen ligger ofte i om du reiser til eller fra Norge. Når jeg reiser med fergen fra Kristiansand til Danmark kan jeg handle så mye jeg vil i taxfree'n og det blir ikke utlevert boardingcard. Tilbake til Norge blir det derimot utlevert boardingcard. Dette stemples når du handler i taxfree'n og det er ikke anledning til å handle mer enn kvota. Siden trådstarter planlegger å reise til Sverige kan det godt hende at han får kjøpe mer enn den Norske kvota. Det blir isåfall reglene i Sverige som gjelder siden det er reisens destinasjon. Høres forresten ut som en fin runde. Se opp for tollere! Lenke til kommentar
citronen Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Takk Jon@s! Tror det svarte på mine spørsmål. Har allikevel bestilt 5 biletter, selvom vi bare er to som skal reise. Koster like mye uansett. Ero, hvis det bare er kvote å få kjøpt, kan vi klinke til å doble den ! Igjen takk! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er kvota inn til det landet du skal som gjelder til enhver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå