Gå til innhold

BC - Hvordan er de nye rasene?

Anbefalte innlegg

Draenei og Blood mage, hvordan er questene for disse to rasene i starten? og hvilken lvl går du over til quester fra wow igjen?(hvis noen skjønte spørsmålet).

Det jeg egentlig lurer på, er hvor mye nytt er det for folk som starter fra lvl 1 og lvler seg opp over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opp til lvl20 ca.

Mine høyst subjektive meninger om rasene:

Bloodelves: Mangler sjarm, males har veldig feminin holdning. Females er skummelt anorektiske. Racial egenskapene er upraktisk å bruke.

Draenei: Females veldig elegante. Kule animasjoner for casting. Males er håpløse. Racial healing er veldig praktisk.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var veldig morsomt på startstedet til Blood Elfs ihvertfall. Mange morsomme quests, men kule questrewards. Slik som +Spelldmg o.l. I tillegg så items mye tøffere ut enn på andre startsteder.

Det jeg likte godt var at man ble kjent med rep systemet allerede før level 20, der man har mulighet til å bli exalted med Tranquillian(I Ghostlands), og skaffe rewards fra dem. Bl.a. en blå kappe med 7 stam, req level 16.

Hvis jeg skjønte det ene spørsmålet du hadde der riktig, så går man over til de gamle questsa på rundt level 20, så man slipper ihvertfall en del av Barrens, Silverpine osv. :thumbup:

Lenke til kommentar
Mine høyst subjektive meninger om rasene:

Bloodelves: Mangler sjarm, males har veldig feminin holdning. Females er skummelt anorektiske. Racial egenskapene er upraktisk å bruke.

8368768[/snapback]

Enig i at bloodelf females er dårlig laga, de ser så veike ut at jeg ikke helt klarer å skjønne hvordan de skal duge til annet enn å gå i små kjoler.

Racial skill derimot er vanvittig bra, og da spesielt som paladin.

For det første er det kjekt med et ekstra manabatteri, men for meleeklasser er den silencen helt vanvittig og har gjort at jeg har drept flere kastere som var i ferd med å få inn den fearen/sheepen som garantert ville gjort at jeg tapte.

For ikke å snakke om at det er deilig når en healer skal brenne av en svær heal på seg selv for å vinne kampen, og en arcane torrent redder dagen for din del.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt en Draenei shaman til 60 nå og startmorådet koste jeg meg veldig godt med. Først og fremst fordi quest rewardene er bedre enn i de gamle start-zonene. Man får f.eks ringer med +crit chance og mye flere bagger.

Questene likte jeg også selv om mye er det samme gamle.

Jeg tror jeg ble lvl 21 eller noe før jeg dro derifra. Har opplevd at de gamle zonene holder til høyst lvl 18 så det var jeg rimelig fornøyd med.

Lenke til kommentar

Har rolla en female draenei (warrior). Så langt har det vært veldig bra.

Det er lett å legge merke til at toonen har flere polys enn de gamle rasene. Ser najs ut :)

Eneste aberet er kanskje at hun "spretter" når hun løper. Har man kameraet nær så er det kanskje mulighet for litt sjøsyke.

Draenei startsonen har også endel bra quester, særlig de siste.

Lenke til kommentar

Startområdet til Blood Elves er utrolig bra, har ikke prøvd Draenei (horde ftw :p). Ghostlands varer til rundt lvl 20 også kan man hoppe rett over i Stonetalon/Ashenvale.

Er riktig nok ganske irriterende å måtte dra tilbake til UC/Silvermoon hver gang man skal trene, som paladin.

Lenke til kommentar

Held meg til dei gamle rasane. UD ftw:P Starta nyleg opp med ny acc etter ein lenger pause frå Azeroth. Må seie at eg ikkje kjenner meg tilpass med BE på teamet, når uvesenet i tillegg byrjar caste blessings osv på ein stakkars Horde Warlock blir det heile absurd.

Misforstå meg rett: Blessings frå pala er nyttege i seg sjølv, men kjenner meg ikkje heime med ein "hellig" ridder på hordesida. Svart ridder med like skills som pala hadde vore betre, at alliance har fått shamanar plagar meg ikkje nemneverdig...

Lenke til kommentar

Har vært borte fra WoW en god stund nå og trudde jeg hadde slutta for godt, men nå sitter jeg faktisk her å vurdere om jeg skal starte igjen.

Det er grunnen til spørsmålet.

Å spille som en Draenei eller en blood elf blir jo da noe helt nytt noe som for min del gir spillet et friskt pust.

Uansett takk for svarene så langt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Trodde egentlig ikke at jeg var en horde type, men dette blir nok min konvertering til Horde..

Pfff... kunne du tenke deg å lage en annen rase på Horde-sida da? Horde wannabe :p

8379020[/snapback]

Er altfor mange av den typen i Azeroth nå desverre... Palan00bs som ikkje dug i andre classar som har konvertert for å la udugnaden sin gå utover oss. n00bs generelt som ikkje kan la vera å rolla BE, osv. Men for orden si skuld: Me har nok fått over mange erfarne spelarar og frå allies, og mange horde har rerolla BE eller pala. Fattar berre ikkje vitsen med pally/shammy delinga.

Lenke til kommentar
Misforstå meg rett: Blessings frå pala er nyttege i seg sjølv, men kjenner meg ikkje heime med ein "hellig" ridder på hordesida. Svart ridder med like skills som pala hadde vore betre, at alliance har fått shamanar plagar meg ikkje nemneverdig...

Hvis du leser deg litt opp på Blood elves paladins vil du se at de slett ikke er "hellige riddere". De har fanget noen Naruus (tror det er naruu) som de torturerer for å suge til seg den magiske energien. Det er her de henter kreftene sine fra. De stjeler på sett og hvis de gode kreftene til Naruen og bruker dem til å fremme egne mål. Noe som vel må sies å være i tråd med dine idealer som undead :)

Blood Elves bryr seg egentlig kun om Blood Elves, alliansen med horde er utelukkende av hensiktsmessige grunner. Derfor føler de seg faktisk nærmere the undeads som de forstår bedre enn for eksempel taurens. Dette gjenspeiler seg i start reputation. En Blood Elf paladin tjener på ingen måte the "Light" slik som alliance paladins. De er kanskje de mest gjennomført "onde" av samtlige klasser inkludert Undeads :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...