Gå til innhold

Høyttalere til å koble til en iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC-høyttalere har innebygd forsterker, gjerne i suben, og er ferdig utstyrt med minijack-plug og er lagd for bruk sammen med PC, MP3-spiller o.l. Vanlige høyttalere har forsterker, høyttalere og kabler hverfor seg og trenger ofte overgang fra minijack til phono.

Skal du koble til Ipod, så går det an å kjøpe effektforsterker og høyttalere og bruke ipoden som forforsterker, men dette krever litt forsiktighet. Du må for eksempel alltid slå av forsterkeren skal du koble fra eller til noe.

Hva som er et godt kjøp til 1000,-, kommer an på hva du prioriterer, mest lyd for pengene eller finest lyd for pengene. Logitech Z-2300 er for eksempel et godt kjøp hvis du vil ha mye lyd for pengene.

Håper dette innlegget gjorde deg noe klokere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva mener du med mest lyd? Høyest lyd? Jeg er ikke interessert i å spille så høyt som mulig, tvert i mot. Da vil jeg heller ha finest lyd for pengene.. Jeg er mer typen som hører på Neil Young til en bok enn som står og headbanger til Iron Maiden på full guffe :)

Ser denne Z-2300 tar vel en del strøm relativt sett? Er det slik at den trekker mer strøm jo høyere man spiller eller brukes samme mengde strøm konstant hele tiden uansett?

Det greiene her: https://prisguiden.no/product.php?p...4653#userReview

Blir det bare søppel?

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar

Ja, Z-2300 trekker mer strøm på høyere lydnivå, men kkke la deg lure av spesifikasjoner på billigere lydutstyr, er som oftest høyst teoretiske skrytewatt produsentene opererer med.

De Ipod-høyttalerne har nok litt tynn lyd, tror du burde kikke på aktive monitorer, sånn som de fra Empire på komplett.no.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...