Stian V.H Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei,jeg har kjøpt en ny skjermkortkjøler (Zalman VF900CU) til mitt Gainward 7800GT skjermkort. Hvordan får jeg av den gamle kjøleren uten å skade skjermkortet? Jeg leste her en plass at man kunne la kortet ligge i fryseren for at ribba lettere skulle løsne,er det en god metode?... Skal vifte kontakten på kjøleren kobles til System Fan eller CPU Fan eller evt. andre? Jeg har aldri gjort dette før så jeg håper på svar. Med vennlig hilsen naits. (Jeg har antistatisk lenke og har fiklet såvidt inni maskiner før,men aldri gjort noe med skjermkort,derav denne tråden)..... Endret 12. april 2007 av naits81 Lenke til kommentar
NoClueAtAll Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei,jeg har kjøpt en ny skjermkortkjøler (Zalman VF900CU) til mitt Gainward 7800GT skjermkort.Hvordan får jeg av den gamle kjøleren uten å skade skjermkortet? Jeg leste her en plass at man kunne la kortet ligge i fryseren for at ribba lettere skulle løsne,er det en god metode?... Skal vifte kontakten på kjøleren kobles til System Fan eller CPU Fan eller evt. andre? Jeg har aldri gjort dette før så jeg håper på svar. Med vennlig hilsen naits. (Jeg har antistatisk lenke og har fiklet såvidt inni maskiner før,men aldri gjort noe med skjermkort,derav denne tråden)..... 8368472[/snapback] Det er somregel bare å løsne 3-4 skruer og løfte av orginalvifta... Prøv å tørke vekk evt gammel kjølepasta og legg på ny, og så er det bare å legge på den nye kjøleren, skru inn skruene trykke korte inni kassa og fyre opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå