windbird Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei! Etter å ha stresset med dette i over et halvt år, gir jeg snart opp. Jeg tenkte jeg ville prøve en siste gang. Jeg sliter med å få max ytelse ut av min linje. Jeg har ADSL Swing fra NextGentel (5000/650). Når jeg nedlaster torrents (da helst DVD-R) har jeg treg nedlasting, jeg kan av og til være heldig å få opp i 100kb/s ned, men det er ytterst sjeldent. Nedlastingen ligger på normalt rundt 50kb/s. Og ja, jeg vet at det trenges seedere for å få ei rask nedlasting, det er ikke det som er problemet. Jeg leser litt rundt på nettet og leser at man bør åpne porter og ha de og de innstillingene. Jeg har prøvd det meste, men får det ikke til. Det er ikke linjen min som er problemet, den fungerer utemerket på Speed tester! Min kobling er slik: Jeg har et speedtouch modem fra NextGentel, dette har jeg koblet videre til en Jensen AirLink AL7954 trådløs router som til slutt er koblet til PCen min (med kabel). Hvis det kunne vært noen som kunne fortelle meg den optimale koblingen og de mest optimale innstillingene jeg kan gjør for å få mest ut av min linje ville jeg vært så utrolig takknemelig!!! Hvis det vil fungere kan jeg til og med sende en liten takk i posten til den som kan hjelpe meg. Altså; - jeg trenger noen til å fortelle meg hvilket nedlastingsprogram jeg bør bruke og hvilke innstilninger det bør ha. - bør jeg åpne noen port(er) på routeren? Åssen gjør jeg dette? Må jeg åpne port på både Speed Touch modemet/routeren og den trådløse routeren? - er statisk IP adresse noe man bør ha? kan hvem som helst ha det? Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg! ALLE svar blir satt meget stor pris på! windbird Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) ruter=branmur. prøv å koble deg rett til net med modemet uten ruter. utorrent eller azureus er gode programmer (selv utorrent fan) slå av eller fjærn alt av branmurer instalert på pc'n og instaler en det går an å konfigurere bra nok. (bruker selv en eldre versjon av kerio branmuren) lykke til. om du MÅ ha den rutern imellom. da må du opne å styre med porter i den også. kan hende at ngt har noe branmur greier. jeg har ikke hatt de som ISP før så jeg vet ikke. edit: en kamerat av meg har ngt, jeg kan ikke motta i mer en 30kb/s fra han. men MYE kjappere fra alle andre. mulig du har en p2p sperre som han har? Endret 12. april 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
windbird Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) ruter=branmur. prøv å koble deg rett til net med modemet uten ruter. utorrent eller azureus er gode programmer (selv utorrent fan) slå av eller fjærn alt av branmurer instalert på pc'n og instaler en det går an å konfigurere bra nok. (bruker selv en eldre versjon av kerio branmuren) lykke til. om du MÅ ha den rutern imellom. da må du opne å styre med porter i den også. kan hende at ngt har noe branmur greier. jeg har ikke hatt de som ISP før så jeg vet ikke. edit: en kamerat av meg har ngt, jeg kan ikke motta i mer en 30kb/s fra han. men MYE kjappere fra alle andre. mulig du har en p2p sperre som han har? 8368581[/snapback] Takk for bra svar! Et par ting jeg lurer på: Holder det ikke hvis jeg bare slår av brannmuren i begge routerene? Selve modemet er også en router, så jeg kommmer ikke utenom en router. Jeg har vært borti kerio før, skal jeg bare tillate alt på Torrent programmet? Er det noen spesielle innstillinger jeg må ha i kerio? Hvilke innstillinger bør jeg ha på utorrent? Og til slutt: Hva er p2p windbird Endret 12. april 2007 av windbird Lenke til kommentar
kripet Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 HAr selv hatt trøbbel med å få orntlig fart.. Har selv dette oppsette hjemme. modemet er bridget. routeren har portfarwardiing på di porter jeg har satt at azureus skal bruke, og disse er åpnet i den pcen som azureus kjører på.. Problemet mitt nå er om jeg får veldig mange oppkoblinger i azureuz så går internett utruli treigt, måtte sette ned antall nedlastinger, og antall tilkoblinger i azureus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå