hill42 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har flg. utrustning og trenger en smart bag (IKKE RYGGSEKK!): - Canon EOS 400D med batterigrep - Canon EF-S 17-55 f/2,8 IS USM (normalt påmontert kamerahuset) - Canon EF-S 100 f/2,8 Macro - Canon EF 70-200 f/4 L IS USM - Canon Speedlite 580 EX blitz - Canon Macrolite MR-14EX ringblitz Har også behov for en "snutebag" for kameraet med batterigrep og 17-55 objektivet påmontert. Har noen gode forslag til løsninger? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Når det gjelder snutebag: jeg har en LowePro Topload Zoom 1. Den har i hvert fall plass til en Nikon D80 med påmontert 18-135mm kitobjektiv. Vil tro 400D med 17-55 går greit oppi, selv med batterigrep. Bra veske i hvert fall. Den er kompakt, men har plass til minnekort, pusseklut o.l. i topplommen, og en frontlomme som tar en ikke alt for stor solblender eller noe tilsvarende. Endret 12. april 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det blir vell bare å nevne Lowepro mini trekker classic igjen da. Det er denne jeg mest sansynlig skal kjøpe. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Det blir vell bare å nevne Lowepro mini trekker classic igjen da. Det er denne jeg mest sansynlig skal kjøpe. 8368372[/snapback] Har flg. utrustning og trenger en smart bag (IKKE RYGGSEKK!): 8368022[/snapback] Men hill42: hva legger du i en smart bag? En skulderveske som det er kjapt gjort å få kameraet ut av? Noen spesiell grunn til at du ikke vil ha en ryggsekk? LowePro har jo fått ganske god kritikk for sine SlingShot-vesker De sitter på ryggen til vanlig men kan raskt svinges ned på siden for å hente ut kameraet på samme måte som fra en snutebag. Men den sitter også normalt på ryggen, så hvis du vil ha en ryggsekk i tillegg til kameraveske så bør du vel lete etter en annen løsning. I så fall kan du jo se på skulderveskene til Lowepro, men selv har jeg ikke noe videre peiling på dem. Hvis du vil ha noe som ikke er en ryggsekk og som har plass til alt utstyret du vil ha med, så er en skulderveske antageligvis beste løsning. Endret 12. april 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Med "smart" så mener jeg ikke for stor og klumpete samtidig som kamerautstyret er lett tilgjengelig. Jeg heller mer og mer mot en skulderbag fra Lowepro og vil i så fall ta turen innom en velassortert fotoforretning for ved selvsyn å finne den som passer best. Takk til bidragsyterne! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 For øvrig: hvis du vil ha noe som er greit på fotturer o.l. og som fremdeles tillater deg å ha med en ryggsekk så er jeg personlig veldig fornøyd med en belteveske. Selv har jeg en Off Trail 2, og den sitter fint enten om du har den bak på rompa eller på siden av hoften så du får lettere tilgang til kameraet (noe som også gjør deg i stand til å bære en større ryggsekk). Men den har altså ikke plass til alt utstyret du vil ha med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå