Xar0n Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei, jeg har et MSI hovedkort socket 939, jeg har mange problemer med dette HK så jeg vil bytte til asus. Men det jeg lurer på om er at må jeg formatere når jeg bytter HK og hvis det er et annet merke vil noen ting ikke fungere da? Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du må nok formatere og installere Windows på nytt ja, men bortsett fra det så er det ikke stort mye annet som ikke vil fungere bortsett fra kanskje eventuelle tilbehørsgreier du har til MSI hovedkortet ditt Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 trenger ikke formatere. holder å kjøre sysprep slik at all hardware installeres på nytt mens alle programmene får være i fred (NB! pass på å ha lisenskoden tilgjengelig siden den også må legges inn på nytt) Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Hmm vet ikke om jeg har lyst til å formatere, men hvis det andre alternativet er systemrep så tror jeg at jeg formaterer. Jeg er mester på det, formaterte pcen min 12 ganger på 3 dager en gang fordi jeg hadde problemer med SP2 Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hmm vet ikke om jeg har lyst til å formatere, men hvis det andre alternativet er systemrep så tror jeg at jeg formaterer. Jeg er mester på det, formaterte pcen min 12 ganger på 3 dager en gang fordi jeg hadde problemer med SP2 8370138[/snapback] sysprep er ikke noen fare. Det bare nullstiller alt hardware oppsettet og går inn i den avsluttende delen av installasjon der XP finner hardwaren din på nytt og legger inn alle driverne. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Åssen fungerer det? jeg setter inn XP cden bare og så? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det jeg savner mest på mitt Asuskort er en com port da jeg har utstyr som krever slikt. Kanskje GARMIN kan slutte å lage GPS med com portledninger istedenfor ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Com porten er etter min mening helt meningsløs å sette på produkter og hk i dag. Bortsett fra seriellmus en gang i det forrige årtusen, har jeg aldri brukt det. Å lage produkter som skal ha litt overføring på noen MB via com, som en GPS, er ikke mindre enn ubrukelig. Vente 40min på å overføre 20MB og sånn er mange datagenerasjoner siden. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Com porten er etter min mening helt meningsløs å sette på produkter og hk i dag. Bortsett fra seriellmus en gang i det forrige årtusen, har jeg aldri brukt det. Å lage produkter som skal ha litt overføring på noen MB via com, som en GPS, er ikke mindre enn ubrukelig. Vente 40min på å overføre 20MB og sånn er mange datagenerasjoner siden. 8393695[/snapback] Den har internminne på 2 mb Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 trenger ikke formatere. holder å kjøre sysprep slik at all hardware installeres på nytt mens alle programmene får være i fred (NB! pass på å ha lisenskoden tilgjengelig siden den også må legges inn på nytt) 8368146[/snapback] Hvordan kjører man sysprep? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Er ikke helt sikker Tokse, men kanskje ved å velge "kjør" og skrive sysrep? Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 TuppenX2: Men man kommer vel ikke alltid inn i windows etter man har byttet hovedkort. Jeg vil heller tippe man kan gjøre det med windows-CDen. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Com porten er etter min mening helt meningsløs å sette på produkter og hk i dag. Bortsett fra seriellmus en gang i det forrige årtusen, har jeg aldri brukt det. Å lage produkter som skal ha litt overføring på noen MB via com, som en GPS, er ikke mindre enn ubrukelig. Vente 40min på å overføre 20MB og sånn er mange datagenerasjoner siden. 8393695[/snapback] Det er da mye annet utstyr også som bruker com-porten, som f.eks. kortlesere (de com-baserte kortleserne jeg bruker er langt mer stabile enn usb-utgavene). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 RS232 (com portene) er en enkel og god standard. Problemet er at de ikke har kapasiteten til å overføre større mengder data på kort tid. De ter en grunn til at den har tapt for usb. Derfor er dette en ekstra port og chip som kunne vært spart. Jeg vil påstå det er ikke så veldig mange som bruker disse portene mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå