JohanStendal Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) har som sagt Samsung SyncMaster 930bf 19" LCD skjerm, og har hatt den i omtrent et år nå. problemet jeg har er at på vinduer i windows, eksempelvis startmenyen eller en eller annen mappe eller i nettleseren, så dukker det opp små blinkende svarte (eller andre farger) klatter, på de samme plassene hele tiden. men de forsvinner hvis jeg dekker over de med musepekeren. og når skjermen er helt svart, f.eks. når windows starter opp, dukker det opp et titals grønne pixler som både blinker og flytter på seg tilfeldig. det jeg lurer på er om det er skjermen det er noe galt med (det er det jeg tror iallefall), eller om det er skjermkortet (et XFX nVidia GeForce 7900 GT/GTO), eller om det faktisk er programvaren (har Vista Ultimate Edition) det er noe galt med. eller om noen i det hele tatt har hørt om eller sett problemet? :S Endret 12. april 2007 av JohanStendal Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 jeg vet ikke hvorfor men jeg tro nå det har mest med softwaren å gjøre. altså driverne. jeg tror nok du bør kontrollere skjerme mot en annen pc og din pc mot en annen skjermen bare for å eliminere noe av mulighetene. Lenke til kommentar
JohanStendal Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 jeg vet ikke hvorfor men jeg tro nå det har mest med softwaren å gjøre.altså driverne. jeg tror nok du bør kontrollere skjerme mot en annen pc og din pc mot en annen skjermen bare for å eliminere noe av mulighetene. 8370155[/snapback] Driveren er up to date ifølge Windows, men skal ta og teste med en annen skjerm når pappa kommer hjem med sin laptop;) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Tror du kanskje har en feil på skjermkortet, som gir deg artifacts. Mener det var en del problemer med 7900GT kortene, med noe undervolting på minnet eller noe i den dur. SNakk med butikken der du kjøpte skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå