Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke opp windows loading!

Anbefalte innlegg

kommer ikke opp noe windows loading, virker som at windows ikke starter.

Skjermen blir helt svart, og det skjer ikke noe. Det står før windows loadingen:

Pri. Master Disk HDD S.M.A.R.T capability .... Disabled

Pri Slave Disk HDD S.M.A.R.T capability .... Disabled

Kan det være hardisken som har gått kaputttski?? :hmm:

Står også neders:

reboot from cd:

reboot from cd:

også blir alt svart og jeg kjempe irritert:P

Håper på svar kvikt, skal egentlig ha klan match om noen dager :cry:

hehe, hadde vært greit og vært med da:D

Takker for alle svar

Hvis det er hardisken jeg må kjøpe ny av: Er det smart og kjøpe en med lite gb og høy rpm og en med mye gb og grei rpm. Og bruke den ene til å boote med og den andre til å lagre med. Får jeg ikke raskere booting da?? eller er det noen andre idèer. Dette er bare viss det er hardisken da...

Endret av Jvm14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Om BIOS ikke finner harddiskene, så er det enten feil i BIOS, feil med tilkobling eller med harddiskene selv. Om begge diskene "forsvant" samtidig er det nok mest sannsynlig en at de to første forslagene.

Hilsen,

efikkan.

8368563[/snapback]

Hvordan BIOS feil da? begge diskene forsvant ikke, Slave disken min har ikke funket på en stund... Så det behøver ikke å være hardisken men

BIOS feil...

Lenke til kommentar
Hei!

Om BIOS ikke finner harddiskene, så er det enten feil i BIOS, feil med tilkobling eller med harddiskene selv. Om begge diskene "forsvant" samtidig er det nok mest sannsynlig en at de to første forslagene.

Hilsen,

efikkan.

8368563[/snapback]

Hvordan BIOS feil da? begge diskene forsvant ikke, Slave disken min har ikke funket på en stund... Så det behøver ikke å være hardisken men

BIOS feil...

8369391[/snapback]

Feil i BIOS som innstillinger (mest sannsynlig) eller skadet BIOS (lite sannsynlig). Forsøk med å nullstille innstillingene i BIOS. ("Setup Defaults")
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...