Gå til innhold

TV kødd


Dagger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tv er Tv sån er det bare..

Siden det er tv ut på skjermkortet, er det vel utgang til en skjerm også? Gjør som meg sett en skjerm ved siden av tv´n. Eller sett pc´n et praktisk sted i nærheten og kjøp deg en lngre s-video og audiokabel på Clas Ohlson. :grin:

 

Her ser du en oppskrift (engelsk) på å sette opp TV som eneste monitor. men bra blir det ikke.

 

While this setup may work, it's neither recommended nor supported. If you still wish to try it, you will need a monitor connected to the primary port to be able to make the following configuration.

 

- Set desktop resolution to 800x600 w/16bit colors or 640x480 w/16bit colors (depending on which of these settings you prefer)

- In the Windows displays properties, enable "Large fonts", enable "Show icons using all possible colors", enable "Use large icons" and enable "Smooth edges of screen fonts". (to slightly improve desktop-image output quality)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-12-19 00:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-19 00:36, skrev Fixer'n:

Jeg har problem med at det ikke er farver på tv'n kun sorthvit hva er feil? Ja det er fargetv :smile:


 

Sjekk at tv-ut er satt til pal-b.

Hvis du bruker s-video -> scart overgang, sjekk at tv'en støtter s-videosignal. (evt bytt til en scartplugg på tv-en som støtter det)

Prøv en annen kabel, det finnes masse drittkabler på markedet.

Lenke til kommentar

Quote:


det ikke er farver på tv'n kun sorthvit


 

Jeg kjører en 10 år gammel Philips med S-video inngang. Måtte settte skjermkortet (Matrox G450 Dualhead I DVD Max mode)til NTSC og ikke PAL for å få farger. Tv´n er en international modell (Matchline) som tar de flerste Tv systmer i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...