_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei.. Fikk nytt HK, CPU, Strømforskyner og ram i dag.. Satt sammen alle delene, installerte windows på harddisken.. gikk inn på Speedfan og fikk bakoversveis.. CPU ligger på 69 grader..! Jeg trodde det ikke selv, så gikk i bios, skjekket der å der lå den på det samma.. Det er Boxed kjøler, men herregud, nesten 70 grader på CPU er helt sykt.. Noe galt med denne eller? =s=s Hjelp så fort som mulig... Daniel. Endret 12. april 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kjennes ribba fysisk så varm ut? - ved 70 grader bør nederste delen av kjøleribba være ubehagelig varm. Har du brukt kjølepaste? Mye, lite? Er det jevnt spredt? Har du montert vifta riktig? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Kjennes ribba fysisk så varm ut? - ved 70 grader bør nederste delen av kjøleribba være ubehagelig varm. Har du brukt kjølepaste? Mye, lite? Er det jevnt spredt? Har du montert vifta riktig? 8367668[/snapback] Jeg satt CPU ned i sockelen, dro denne jern greia som strammer CPU ned i sockelen på en måte.. Satt kjøleribba på CPU ( Faktisk noe kjølepasta på kjøleribba som jeg satt oppå CPU.. Vifta satt på kjøleribba da jeg fikk den, så kan umulig ha blitt montert feil? =s Har bygd en pc før, men da gikk alt fint da jeg gjorde det sånn her.. Hva kan være galt? PS. Bilde nedenfor er ifra Speedfan som enkelte ser.. Der hvor det står 69 grader, det er CPU'n.. Endret 12. april 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Da kan du ikke ha montert kjøler rett/riktig på....så høy skal den ikke være..Og du har husket kjølepasta? Lenke til kommentar
TK_CC Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hva slags Hovedkort er det og hvilken bios version er det? Var det plast beskyttelse over kjølepasta' på kjøleren og i såfall fjernet du den. Sjekk tempraturen med dette programet CoreTemp eller dette CoreTemeter Disse vil gi deg en pekkepinn om en av CPU corene er varmere en den andre. Det kan også tenkes at varmesprederen på CPU har dårlig kontakt med CPU core, da har du 2 valg enten returnere CPU eller fjerne varmesprederen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 8367668[/snapback] Jeg satt CPU ned i sockelen, dro denne jern greia som strammer CPU ned i sockelen på en måte.. Satt kjøleribba på CPU ( Faktisk noe kjølepasta på kjøleribba som jeg satt oppå CPU.. Vifta satt på kjøleribba da jeg fikk den, så kan umulig ha blitt montert feil? =s Har bygd en pc før, men da gikk alt fint da jeg gjorde det sånn her..Hva kan være galt? 8367734[/snapback] Dumt spørsmål, men går CPU-vifta, evt. får den opp den farten den skal ha?. Det går vanskelig an å montere en CPU feil siden den kun passer en veg. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Da kan du ikke ha montert kjøler rett/riktig på....så høy skal den ikke være..Og du har husket kjølepasta? 8367833[/snapback] Har nå tatt ut cpu, og kjøleribba med vifta, satt det inn sånn som det står i bruksanvisninga, og den er forsatt sabla høy.. Jeg bruker ikke kjølepasta nå, har aldri brukt det før, men det fulgte med kjølepasta på ribba som jeg satt oppå cpu.. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Hva slags Hovedkort er det og hvilken bios version er det? Var det plast beskyttelse over kjølepasta' på kjøleren og i såfall fjernet du den. Sjekk tempraturen med dette programet CoreTemp eller dette CoreTemeter Disse vil gi deg en pekkepinn om en av CPU corene er varmere en den andre. Det kan også tenkes at varmesprederen på CPU har dårlig kontakt med CPU core, da har du 2 valg enten returnere CPU eller fjerne varmesprederen. 8367972[/snapback] Hovedkort: Asus M2N-E S-AM2 nForce 570 Ultra Biosen er det samme som den den kom med, ikke oppgradert.. Var plast beskyttelse rundt pakka til CPU bare, men ingen plast over kjølepastan på kjølern, fordi jeg kom borti der og fikk såvidt noe pasta på meg, så det kan umulig ha vært noe beskyttelse der... Varmespreder, vil det si kjøleribba? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 8367668[/snapback] Jeg satt CPU ned i sockelen, dro denne jern greia som strammer CPU ned i sockelen på en måte.. Satt kjøleribba på CPU ( Faktisk noe kjølepasta på kjøleribba som jeg satt oppå CPU.. Vifta satt på kjøleribba da jeg fikk den, så kan umulig ha blitt montert feil? =s Har bygd en pc før, men da gikk alt fint da jeg gjorde det sånn her..Hva kan være galt? 8367734[/snapback] Dumt spørsmål, men går CPU-vifta, evt. får den opp den farten den skal ha?. Det går vanskelig an å montere en CPU feil siden den kun passer en veg. 8368086[/snapback] CPU Vifta går på 3200 rpm, der den skal ligge leste jeg når jeg googlet.. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) LoooL, Når jeg lastet ned den andre coretemp programet, viste deg seg at core 0 er på 32 grader, og core 1 er på 28.. Men hva skjer med at Speedfan og bios viser en helt annen SYK tempratur? trodde lissom at 70 grader var død punktet på en CPU så ble redd.. Ingen som vet?? =S Endret 12. april 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Durac Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 oppgrader bios? Kanskje det er en bug i den v. som du har (?) Speedfan leser tempen ifra samme greien som Bios gjør? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser her at han kan stille på sine vifter (CPU). Jeg kan ikke det med Speedfan. Har E6600 Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Ser her at han kan stille på sine vifter (CPU). Jeg kan ikke det med Speedfan. Har E6600 8369407[/snapback] Whøt?? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser at du kan styre CPU vifta di. Jeg kan ikke det. Noen som vet hvorfor ? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 har selv prøvd..virker ikke her heller Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det var som jeg sa, trolig bare en rapporteringsfeil. Om man kan ta på kjøleribba uten vondt, er den under 70 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå