Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Korleis gi en nettverksprinter IP?

Anbefalte innlegg

Eg har en Kyorcera FS1500 laserprinter med nettverkskort.

Er det noen som veit om et program eg kan bruka for å tilldele en IP til denne printeren (ligger i feil klasse)

Den bruker BOOTP (Bootstrap Protocol)og RARP (Reverse Address Resolution Protocol) for å få tilldelt IP'en.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å lese manualen.

Det skal være en knappekombinasjon du trykker og da skriver skriveren ut et ark med all nettverksinformasjon.

Har blad gjenom service-manualen og der står det ingenting, ikkje et pip om nettverk.

Jo, det er det, men kva hjelper det meg?

Lenke til kommentar
Har kun koblet opp en lexmark og der satt man IP i en meny på selve printeren. Man kunne også koble opp med http vha. IP adresse eller DNS navnet for et webbasert brukergrensesnitt.

Eg har ikkje funnet noen plass å konfigurere den, må huske på at dette er en gammel laser-skriver, frå 94

Lenke til kommentar
prøv 134.68.46.13.

:)

:woot: Google :woot:

134.68.46.13 -- ?

Fant ingenting ved å goggle

Har foresten også prøvd å telnete meg inn på skriveren, uten hell, men eg er litt usikker på hvilken port eg skal bruke, noen forslag?

Lenke til kommentar
Har du ikke fått ut en konfigurasjonside av den enda?

Der står jo all info...

Hvor mange knapper er det på printern?

Jo det har eg, vil du vite kva det står?

Det står at den har IP .... og sub, etc, så står det at den er innstillt som dynamisk, det står også at den bruker BOOTP (Bootstrap Protocol)og RARP (Reverse Address Resolution Protocol) for å få tildelt IP (kan samenlignes med DHCP, dette er en protokol som ikkje brukes lengre, noe av grunnen at eg spør etter et slikt program som bruker desse)

TJa det var et vanskeligt spørsmål. må telle etter når eg kommer heim, men det er sikkert 10 - 15 stk

Lenke til kommentar
Stikk inn på nettsidene til Tiburon Systems for å laste ned programmet KM-Net Viewer. Slik kan du finne hvilken adresse skriveren har nå, og programmet lar deg til en viss grad konfigurere skriveren. Dette programmet fulgte med vår Kyocera/Mita multifunksjon, men den lar seg heldigvis konfigurere enkelt via menyen :)

Ja, det er vere med dei gamle beista, skal prøve det når eg kommer heim, takk for tipset

Lenke til kommentar

Desvere så fungerte ikkje tipset ditt :(

Men eg har nå fått til å konfigurera printeren :woot:

Det eg måtte gjør var å kobla meg opp mot printeren med ftp (frå cmd) ved å bruka den IP-addresen skriveren har (her kommer informasjonen frå status-siene godt med :wink: ) , så lastet eg ned en fil som hetter IC0009FB.CFG (står også på arket). Denne filen inneholder konfigurasjonen for printeren, etter redigering lastet eg den opp til printeren og etter en rask restart fungerte det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...