lunde1987 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Var ikkje sikker på kor eg skulle posta denne tråden så eg posta den her... Men går det ann å koble til eller fra vifter mens pcen står på.. på sånne kontakter som går rett på strømforsyninga... huske ikkje heilt kva dei heiter. Inge L Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Det skal være fullt mulig, med mindre du har en veldig svak PSU (strømforsyning). Lenke til kommentar
christt Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Ikke noe farlig det nei. Kjør på... Lenke til kommentar
Dings Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Jupp, gjør som de sier. Kjør på :smile: Mvh. Dings Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 yepp. kom på! :smile: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Gjør det gjerne på min egen, men tør ikke på andre sin PC. Bleik...? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Det kan skje (lite sansynlig men) at hvis man har en dårlig PSU så blir det et spenningsfall i det man kopler til vifta, som får ting&tang maskina til å klikke/låse seg. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Enn hvis man kobler vifta på de små kontaktene på HK da.. Er det noe farlig å trekke de ut/sete de inn når maskina er i gang ? :-| [ Denne Melding var redigert av: Croyfer på 2002-12-19 01:24 ] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 01:24, skrev Croyfer:Enn hvis man kobler vifta på de små kontaktene på HK da.. Er det noe farlig å trekke de ut/sete de inn når maskina er i gang ? :-| Kan da ikke tro det skulle gjøre noe. Har selv gjort dette ofte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Bytter vifter mens strømmen er på. Sjelden de byttes eller settes i mens maskinen er slått av. Skal ha høy uptime :razz: Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 19:12, skrev sedsberg:Det kan skje (lite sansynlig men) at hvis man har en dårlig PSU så blir det et spenningsfall i det man kopler til vifta, som får ting&tang maskina til å klikke/låse seg. må jo vere ei stor vifte, altså ikke pc-vifte.. en pc- vifte bruker nesten ikke noe strøm i det hele tatt.. tenk berre på en fanbus, med brytere, da kobler du jo til og fra viftene hele tiden.. kontaktene heter foresten Molex... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 siden jeg har som mål å ha et størst mulig uptime på maskinen min har jeg ofte bare åpnet kabinettet og limt fast 80mm vifter of kobla til. har gjort det samme med hard disker :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå