Gå til innhold

Unormal harddisk-aktivitet !

Anbefalte innlegg

Vet nesten ikke hvor jeg putte dette problem inn, men prøver denne kategorien !

Problemet er at når jeg lar pc'en være påslått, etter å ha jobbet litt, så setter hd'en (hvor os er installert (WinXP Pro eng.)) i gang med en vanvittig aktivitet, den "prapler" og går i et sett, jeg lot dette stå på i ca. 10 min. så måtte jeg bare gjøre det jeg har gjort før, nemlig å bevege musa el. trykke på en tast, da stopper aktiviteten umiddelbart, dette skjer gang på gang (etter 5-6 min starter det på igjen)

Jeg sjekket da om pc'en hadde startet noen form for scanning av virus, spyware etc. etc. Men ingen spor av forhåndsinnstilite arbeidsoppgaver er i gang. Heller ikke defragmentering er i gang. HD'en er en på 30 gb. Sjekket også oppgave-manageren, men kunne ikke se noe unormalt der ?

Har jeg fått en virus på maskinen ?

Har scannet den for virus flere ganger.

Håper det er noen andre som har hatt dette problemet.

Håper på respons, da dette er noe jeg ikke kan ha i gang hele tiden (det støyer jo så høyt da)

PS. Legger ved et skjermbilde av task-manager med alle prosesser igang.

:cry:

post-125706-1176387441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La prosessoversikten vere oppe imenst den skriver på HD'en, sjekk så om der er en prosess som har høy CPU verdi, denne er da synderen.

Har du sjekket om det er en skjermsparer som starter? Kansje en seti@home eller lignende som bare jobber når alt er stille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...