Gå til innhold

Skjermen blir svart under oppstart!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har nå hatt min pc i litt over 2 år fra jeg kjøpte den, ny.

Jeg har Windows 2000. Plutselig i dag når jeg skulle slå den på kom den bare til der hvor Windows "loader", så ble skjermen borte. Helt nederst, under "load baren" sto det noe "...skadet...", men det gikk så fort så jeg klarte ikke lese det.

Etter de to-tre meldingene der nede ble skjermen svart.

Men pcen fortsetter å gå. Prøvde å slå den av/på noen ganger uten at det fungerte.

Jeg startet den i "Sikkerhetsmodus med nettverk", for å sjekke om det fungerte. Da kom det opp en svart skjerm som sa:

"Windows 2000 kunne ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet

\WINNT\system32\config\SYSTEM

Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows 2000 fra den originale innstalasjonsdisketten eller CD-ROMen.

Velg 'r' i åpningsskjermbildet for å reparere."

Forrige gang pcen ble brukt var før i dag, da mamma var inne og sjekket postbanken.no. Hun sier hun ikke gjorde noe annet, og avsluttet på vanlig måte.

Greia er at jeg må få fikset det uten at noen spesielle filer, som ligger på H: (windows ligger på C:), da dette er bilder som vi ikke har back-up av.

Takk for alle hjelpende svar.

Edit: Var ikke helt sikker om denne skulles postes her eller under "Pcen min virker ikke", men siden det var et software-problem (?) så postet jeg det her.

Hvis noen mod's flytter tråden, hadde jeg vært takknemlig hvis de sendte meg en PM om hvor den ble flyttet.

Endret av xerminx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...