Gå til innhold

På tur til Vaulen

Anbefalte innlegg

Var ute å gikk tur på stranda og hadde jo selvfølgelig kameraet med.

Hva syns dere?

Jeg likte at forgrunnen er tredelt jeg, har også en versjon hvor jeg har croppet det bort,

men likte dette best.

post-117849-1176386831_thumb.jpg

Endret av MissTee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg si at jeg likte bildet ditt veldig godt. Jeg likte følelsen av ro og velbehag på den øde stranden. Veldig fint bilde. Dybden i bildet er veldig bra, og fjellene i bakgrunnen er velplassert.

Men dog er det noen få ting jeg ville gjort annerledes, og ikke ta dette for alvorlig, for det er småtterier.

Det er ikke store greiene, men jeg mangler noe å feste blikket på. Enkelt og greit. Det ville vært bedre hvis du hadde snudd kameraet bittelitt til venstre, så du fikk enda mer dybde i bildet, samtidig som treet helt til venstre forsvant ut av bildet. For å skjule treet kunne du også ha zoomet litt mer. Poenget mitt er at øynene går fram og tilbake mellom trærne, og det er vanskelig å bestemme seg for hva kan skal se på. Med kun ett tre ville det gjort treet mer unikt, og dratt fokus der. "Ensomme" trær, som jeg liker å kalle de, er veldig nyttig for å få et sted øynene kan feste seg. Et sted fokus ligger (ikke teknisk sett, selvfølgelig), men du skjønner hva jeg mener. Grunnen til at du kunne snudd kameraet, er enkelt og greit fordi jeg savner litt mer sjø, og jeg er rimelig sikker på at man finner mer av det ute i fjorden.

Ihvertfall.

En idé til neste gang, som jeg veldig gjerne ser at du gjennomfører, er å ta et nytt bilde fra en annen posisjon. Ser jo at hvis du snur deg litt til høyre, vil du få mer sjø i bakgrunnen. Jeg tror nemlig at hvis du stiller deg mellom de to trærene, nesten helt under det treet helt til venstre, vil du få et "ensomt" tre med fjell og fjord i bakgrunnen. Litt sent på kvelden, kanskje med solnedgangen i bakgrunnen, skimtende gjennom treet. Det ville gitt en ubeskrivelig stemning over bildet. Skal jeg være enda litt mer pirkete, kan du huske på å bruke det gylne snitt hvis du tar deg turen ned igjen en annen dag. (skal forresten være mye sol i hele landet de neste 2 dagene, så benytt anledningen til å ta flotte bilder av ditt unike, ensomme tre.. ) :)

For å vise litt bedre hvordan jeg tenker, legger jeg ved en enkelt croppet versjon av ditt bilde. Jeg ville selvfølgelig ikke croppet bilde sånn, men jeg ville bare vise hva som gjør et bilde unikt. Et ensomt tre, fjord, fjell, solnedgang, gjerne i panorama-format - det er maks elsk det.. :love:

Lykke til med fotograferingen videre, og jeg håper du tar deg en tur ned senere i uken, hvis du tar tid, da.. :)

Puhh, takk for meg, og håper det hjelper meg god og konstruktiv kritikk. Jeg er selv nybegynner, og det er veldig mange dyktige fotografer her inne, så det eneste rådet jeg kan gi til deg er å fortsette med fotograferingen og høre på erfarne gamlinger her i bildekritikken.. :)

- Gissan.. :)

post-101271-1176389658_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...