Gjest beritellingsen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Omtrent hvert femte år kommer det en god science-fiction film som fører sjangeren videre, og resulterer ikke bare i god science-fiction film, men god film. "Sunshine" er ikke en av dem. Les mer Lenke til kommentar
akarno Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Morsomt med timingen til denne artikkelen! Forlatte nettop en venn av meg i byen som skulle gå og se Sunshine, og så kommer jeg hjem til denne artikkelen. Glad jeg ikke ble med han nå Uansett, veldig god og underholdende artikkel! Likte godt måten den ble fortalt på, selv om jeg ikke klarte å trekke like mye paraleller til andre filmer som Berit. Blir nok verken sol ute eller inne for min del når det kommer til denne filmen.. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 http://oslopuls.no/film/article1731232.ece http://www.dagbladet.no/kultur/2007/04/12/497515.html Kommer nok til å sjå denna filmen ja... Nekte å tru han er 2/10 Lenke til kommentar
Gjest beritellingsen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Tusen takk for tilbakemeldingene ihvertfall! Har man sett mye sci-fi fra før, som "2001 - En Romodysse", "The Core", "Event Horizon", "Alien" eller "Red Planet" ser man hvor Boyle hentet mye fra til "Sunshine". Akarno, så kult at du har brukerikon fra Magna Carta-spillet! Har du spilt det? Mvh, Berit Endret 12. april 2007 av beritellingsen Lenke til kommentar
filter69 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Hepp Fin anmeldelse som vanlig Hmmm... Hadde tenkt å se denne. Men er sannelig ikke sikker lenger. Ser dog at andre har gitt den gode karakterer. Nå er jeg typen som har fysikk og verdensrommet på maten ellers. Men noe sier meg at Ellingsen kanskje har rett i sine observasjoner her... Har vanskelig for å tro at man i disse dager når man satser så mye penger på en 'visuell' film tør å kjøre løpet skikkelig ut med nytenkende og intelligent sci-fi. Trenden er desverre å fortelle alt med teskje til under gjennomsnittlige 15-16 åringer som skal ha sin visuelle 'opplevelse' på kino. Når du trekker frem en film som 'The Core' og en mix av effektive klisjeer fra de store (og i sin tid gode og nyskapende) sci-fi filmer, så er jeg stygt redd for at dette kan være en film å styre unna. Greit, jeg har absolutt fantasi nok til å la meg bli underholdt av 'utagerende' fiksjon en gang i blant. Men jeg hater mildt sagt store logiske brister og hullete plot. Hvis det på toppen av det hele blir forferdelig forutsigbart og tullete, så er det kanskje best å la være. Endret 13. april 2007 av filter69 Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 vel, på IMDB har den fått en rating på 7.3/10 og 1680 personer har stemt. Så tror fortsatt jeg skal gi den en sjanse. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ha! Som om jeg skulle skrevet det selv Har man ikke sett Blair Witch Project(en del forvirret filming), Event Horizon og Red Planet, kan kanskje denne være seende, ellers blir det bare en suppe av de.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Bare litt OT.. vet noen hva musikken som spilles i traileren heter? Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Bare litt OT.. vet noen hva musikken som spilles i traileren heter? 8378042[/snapback] Om det er den insisterende fiolinmusikken, så er det vel temaet fra Requiem for a dream? Spille, så vidt jeg husker, av the Kronos eller Chronos Quartet. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Visuelt og musikalsk sett veldig vakker, og verdt tiden/pengene i mine øyne. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Med tanke på at Kulturo gav The Fountain den samme skåren så må vel også denne sjekkes ut. En kamerat av meg så den her om dagen og synes at den var veldig severdig. Godt å se at man har forskjellig smak i allefall. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Nå synes jeg Kulturo har bommet mye med anmeldelsene i det siste. Endret 21. april 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Helt grei film, men masseflukten fra kinosalen forteller vel sitt. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 At folk generelt ikke eier tålmodighet? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har aldri opplevd masseflukt fra en kinosal, så enten brøt det ut brann eller så likte publikum filmen særs dårlig tenker jeg. Selv under "The Black Dahlia" klarte jeg å holde meg i salen ut filmen (dog kun av respekt for de 15 personene jeg måtte ha brøytet meg forbi for å komme ut). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Helt grei film, men masseflukten fra kinosalen forteller vel sitt. 8449961[/snapback] Det er vel i 9 av 10 tilfeller et kvalitetstegn? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Da har jeg endelig fått sett denne filmen og jeg konkluderer med at Kulturo aldri kommer til å slutte og overraske meg... :-\ Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Den virker ikke særlig god. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Håndverket er mildt sagt strålende. Den er også en av de mest "korrekte" science fiction-filmene jeg har sett. Endret 27. april 2007 av LarsP Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Lars, se til helvete å skjerpe deg. Det er en helt ålreit film, en helt okei actionfilm med interessant soldeliriumsstil, men noe mer var ikke filmen bortsett fra en remake av Alien Du får ikke komme på fest med sånne infantile holdninger som dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg