Gå til innhold

Overklokke cpu,noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal prøve og overklokke cpuen i bios,har aldri gjort dette før men har lest litt,og etter hva jeg forstår så er det Fsb eller Multiplier som skal stilles på.

Eneste er at jeg ikke finner disse innstillingene i bios,det nærmeste jeg kommer er

på Advaced chipset features

cpu frequency

ht frequency

ht width

dram configuration

cpu spread spectrum

sata spread spectrum

pcie spread spectrum

system bios cacheable

Hva er det egentlig som må stilles på her :blush: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Skal prøve og overklokke cpuen i bios,har aldri gjort dette før men har lest litt,og etter hva jeg forstår så er det Fsb eller Multiplier som skal stilles på.

Eneste er at jeg ikke finner disse innstillingene i bios,det nærmeste jeg kommer er

på Advaced chipset features

cpu frequency

ht frequency

ht width

dram configuration

cpu spread spectrum

sata spread spectrum

pcie spread spectrum

system bios cacheable

Hva er det egentlig som må stilles på her :blush: ?

8366945[/snapback]

Les/spør deg til info på: http://www.overclock.net/

Der har de peiling... :w00t:

Endret av Lrd_Wild
Lenke til kommentar

Fant ut selv at htt frequence må være multiplieren,står på auto nå,men kan settes på disse valgene 1x,2x,3x,4x og 5x hva bør jeg sette på og bør jeg stille vcore når jeg skrur opp multiplier,isåfall hvor mye?

Ps visst noe går galt,hva gjør jeg for å gå tilbake til standard settings?

Lenke til kommentar
Fant ut selv at htt frequence må være multiplieren,står på auto nå,men kan settes på disse valgene 1x,2x,3x,4x og 5x hva bør jeg sette på og bør jeg stille vcore når jeg skrur opp multiplier,isåfall hvor mye?

Ps visst noe går galt,hva gjør jeg for å gå tilbake til standard settings?

8372130[/snapback]

Resetter BIOS. Vanligvis er det en såkalt "CCMOS(ClearCMOS) Jumper" som du skal flytte på. Se i manual til hk'et ditt.

Lenke til kommentar

Okey, eg skal prøve å hjelpe deg. Her har du ikkje sagt om du Intel eller AMD, men går ut ifrå at du har AMD så du har valget mellom å stille på 1, 2, 3, 4 eller 5x ht frekvensen.

Det du har kome fram til er ikkje multiplieren, men eit slags tal som dobla HTTen din. Eg trur at det er HT width du burde øke, den skal i alle fall vere rundt 200. Nyare CPu har låst MP, så du får neppe stilt denne så høgt opp. Først og fremst burde du låse PCI porten til 33,33 mhz og agp porten til 66,66 mhz dersom du har den. Så må du stille på ram frekvensen under standard, då du vil auke det i takt med prosessoren. så må du begynne å auke HTT(?) hastighten slik at CPUen frekvensen går opp. Og når det seier stopp eller blir ustabil så kan du begynne å auke spenninga litt. Men har temperatur over 60-70 grader bør du ikkje røre spenninga....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...