Gå til innhold

Hvordan trene lår?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med store lår? For mye muskler eller for mye fett? Har du for mye fett så er det bare en ting å gjøre, og det antar jeg du vet. Begynn å løpe, jogge, sykle, svømme, rulleskøyter eller andre ting du liker som får opp hjertefrekvensen :p

Men for å gjøre det mest mulig effektivt er det kanskje lurt å redusere matinntaket litt samtidig, sånn at du ikke trener deg ihjel for ingenting. Når jeg ser på hvordan middelaldrende overvektige personers mentalitet er, så synes jeg litt synd på dem. Dem løper eller går i en halv time og så tror dem at dem har fortjent en burger på mcdonalds etterpå. Det er feil. Man blir aldri kvitt fettet da. Man må prøve å redusere matinntaket også. Helst også optimalisere det, dvs, kutte ut "møkkamaten" og erstatte det med det beste man er villig til å kjøpe/spise.

Sånn som jeg ser det, hvis du har et feil kosthold, så vil du ikke ha fremgang med treningen din, og da er det lett å miste motivasjonen. Og jeg forstår det så sinnsykt godt hvor frustrerende det er å miste motivasjonen, så derfor anbefaler jeg deg å fikse kostholdet ditt, du kan få mye ut av det, miste mye fett til og med ved å fikse det, og SÅ kan du begynne å trene, da vil treningen gi fremgang fortere, og motivasjonen driver deg ennå lengre.... :ph34r: Ikke undervurder kostholdet, det er en vanskelig nok oppgave å mestre det. Klarer du det, så er du dyktig. Det gjelder å disiplinere seg selv.

Siste alternativ er fettsuging. :p

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Problemet med spinning er at du sitter bare på samme plass så d blir fort kjedelig :hm:

Sykle er et godt alternativ ettersom jeg knuste den forje sykkelen min :p

Kostholdet mitt tror jeg ikke er noe problem bortsett fra at jeg ikke klarer å holde 6måltid om dagen, ettersom jeg har betalt matpause og må være tilgjengelig hele tiden

Lenke til kommentar

squat/knebøy, beinpress og calf raise på bein vil gjøre deg sterkere og

for slanking kan du sykle, hoppe tau eller gå en tur om morgenen.

Dette blir kalt deffing ;) som betyr på godt norsk slanking.

hvis du skal slanke deg, gå en tur før frokost og få i deg mindre caloria en du bruke ;D da skal du gå ned i vekt, vist ikke så gjør du feil ;)

husk bare å få litt styke i beina også når du deffer :p

Lenke til kommentar
forresten får man bedre spenst av å sykle?

8374712[/snapback]

Nei. Hvis du vil ha spenst hopper du mye og tar spenstup osv osv.

Spenst kan også være en individuel egenskap.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

8374892[/snapback]

Har aldri drevet på med aktivt med spenst trening, så da må d ha vært noe av den ekstrem sporten som har hjulpet på, eller at d bare er noe med født :hmm:

Lenke til kommentar
forresten får man bedre spenst av å sykle?

8374712[/snapback]

8374892[/snapback]

Eller bare trene eksplosive knebøy og benpress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...