heilo Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei jeg har et sony DCR-DVD205 handycam. Når jeg legger filene over til datan lagrer de seg i VIDEO_TS, hvordan kan jeg konvertere d over til andre filformater? Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du trenger ein konverterings program, det kan du finna viss du google litt. Lenke til kommentar
heilo Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 jeg har funet noen, men de må jeg betale for. jeg håpet på at det skulle finnes et som var gratis, vertfall for en prøvetid. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 jeg har funet noen, men de må jeg betale for. jeg håpet på at det skulle finnes et som var gratis, vertfall for en prøvetid. 8370473[/snapback] Super er eit gratis program, det finner du på googel. Trur det skal gå med det. Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei jeg har et sony DCR-DVD205 handycam. Når jeg legger filene over til datan lagrer de seg i VIDEO_TS, hvordan kan jeg konvertere d over til andre filformater? 8366927[/snapback] DVD shrink Lenke til kommentar
heilo Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 jeg har funet noen, men de må jeg betale for. jeg håpet på at det skulle finnes et som var gratis, vertfall for en prøvetid. 8370473[/snapback] Super er eit gratis program, det finner du på googel. Trur det skal gå med det. 8375469[/snapback] jeg har lastet ned super på pc, men det kommer bare opp error. jeg har egentlig en mac, men har tilgang på pc også. mitt problem er å få video_TS/vob filene konvertert på en veldig enkel måte slik at jeg kan legge de inn i final cut expres. jeg har funnet et program, men det konverterte bare til avi noe som gikk veldig tregt å rendre i final cut. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Problemet med harddiskkamera og dvdkamera er at de lagrer i et mpeg2 format som er kurrant å flytte rett på dvd og inn i dvdspiller. Men de egner seg ikke spesiellt godt for å redigeres Det har så smått begynt å komme oppdateringer til de største redigeringsprogrammene slik at de enklere kan redigere disse filene. Mener å huske at problemet var noe med nøkkelrammer (keyframes). En vanlig DV-video består visst bare av keyframes (dvs at hele bildet endres for hver frame.) mens mpeg2 formatet for dvd består av keyframes bare for hver 15 frame eller noe sånt. Resten er "endringsinformasjon". Dette gjør det vanskelig å klippe i det. Har du siste versjon av final cut ? -C- Lenke til kommentar
heilo Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Problemet med harddiskkamera og dvdkamera er at de lagrer i et mpeg2 format som er kurrant å flytte rett på dvd og inn i dvdspiller. Men de egner seg ikke spesiellt godt for å redigeres Det har så smått begynt å komme oppdateringer til de største redigeringsprogrammene slik at de enklere kan redigere disse filene. Mener å huske at problemet var noe med nøkkelrammer (keyframes). En vanlig DV-video består visst bare av keyframes (dvs at hele bildet endres for hver frame.) mens mpeg2 formatet for dvd består av keyframes bare for hver 15 frame eller noe sånt. Resten er "endringsinformasjon". Dette gjør det vanskelig å klippe i det. Har du siste versjon av final cut ? -C- 9007212[/snapback] hei! ja jeg har siste versjon av final cut. hvordan format burde jeg konvertere det til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå