Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

win 2000 server, lett tatt?

Anbefalte innlegg

hei, Jeg har en kopi av win 2000 server, er det usikkert å bruke denne med en nøkkel som er funnet på internett? med tanke på at jeg da kan bli tatt? Jeg vet at man ikke skal registrere seg, men kan man bli "tatt" på andre måter? tenkte å bruke den som webserver.. ? er det verdt risken?

Må tilføye at jeg ikke har gjort det da! Bare ett spørsmål!

JEG HAR OVERHODET IKKE BEGÅTT EN STRAFFBAR HANDLING!

[ Denne Melding var redigert av: TormodK på 2002-12-18 18:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-18 18:23, skrev TormodK:

hei, Jeg har en kopi av win 2000 server, er det usikkert å bruke denne med en nøkkel som er funnet på internett? med tanke på at jeg da kan bli tatt? Jeg vet at man ikke skal registrere seg, men kan man bli "tatt" på andre måter? tenkte å bruke den som webserver.. ? er det verdt risken?

Hvorfor gjøre seg til kjeltring bare for en webserver? Du kan laste ned et helt OS og den mest brukte webserveren fullstendig gratis og lovelig?

Mitt forslag http://www.redhat.com

Lenke til kommentar

Jeg er enig med avvg, men sannsynligheten for å bli tatt er vel ikke noe større enn med en pirat utgave av win 2000 pro eller win xp, og de er det jo millioner av brukere som har..

Egentlig er det jo slik at Microsoft har nytt godt av at det har vært svært lett å få tak i windows produkter, og for de som ikke har råd til en, lar det seg enkelt gjøre å få kopiert en. Måten de nyter av dette på er at de aller, aller fleste kjenner til windows produktene, er fortrolige med dem og vil lett kunne bruke de i en arbeids sammenheng. Dette fører selvsagt til at windows er førstevalget hos de aller fleste når de skal kjøpe inn et datasystem til en bedrift.

Etter min personlige mening, burde det være tillatt å benytte seg av produkter gratis til hjemmebruk, da det er rimelig innlysende at en hjemmebruker ikke har ressursjer til å betale en lisens for servere, langt mindre få økonomisk utbytte av den på et personlig plan. Dersom man skulle starte en bedrift er saken en annen. Da er det jo rimelig at man betaler for noe man benytter for å tjene penger.

Det er egentlig her Linux kommer inn i bildet. Linux er jo bygget med utgangspunkt i Unix som jo er et mye bedre operativsystem enn det windows noen gang har vært. En annen ting er at kan man Linux, er det ikke så store forskjeller til Unix verdenen, og for den som ønsker å tilegne seg verdifull kompetanse, er dette en god start.

Lenke til kommentar

hmm, sansyneligheten for å bli tatt er vel ikek akkurat stor, men dette er vel et hysj hysj tema...

ellers så skjønner jeg deg jo, det koster og kjøpe Win2k server....altfor mye.

La oss ikke gjøre dette til noen diskusjon om hvilket os som er best, ingen er bedre enn andre ved riktig bruk enkelt å greit. Og at man skal ha det til at Linux er så vanvittig mye mer stabilt enn Win xp er vel ikke helt riktig heller. Jeg kan fint kjøre maskinen i en uke uten å merke noe, ikke bare la den stå på, men laste ned filer (store), spille, og divx komprimering, ikke noe krøll etter flere dager.

Nå har jeg sikkert erta på meg alle dere som liker linux, men jeg holder på å legge inn linux på en gammel maskin så jeg har ikke noe i mot det.

mvh Christian

Lenke til kommentar

la nå M$ grave sin egen grav og ikke din/deres.

finn frem en gammel P2 maskin, last ned linux, installer og kjør opp Apache..

så har du noe gratis, fornuftig, og ikke minst en bedre webserver =)

redhat.org eller debian.org ...installasjonen er enkel og grei, og oppe å kjører på nulltid..

noe dokumentasjon burde man nok lese gjennom.

Kan du ikke linux, så er dette en glimrende måte å lære seg det på :wink:

-castor-

-techcrew.no-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 14:48, skrev Jimmy Pop:

Quote:

hei, Jeg har en kopi av win 2000 server,

Du har allerede begått en straffbar handling.

Ikke noe ulovlig med å kopiere Win 2000 server CD'en. Faktisk så blir man oppfordra til å lage en backup CD..

Men å ta den med hjem eller på jobb og innstallere en ekstra kopi er ulovlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 15:52, skrev _Neon_:

Quote:

Den 2002-12-19 14:48, skrev Jimmy Pop:

Quote:

hei, Jeg har en kopi av win 2000 server,

Du har allerede begått en straffbar handling.

Ikke noe ulovlig med å kopiere Win 2000 server CD'en. Faktisk så blir man oppfordra til å lage en backup CD..

Men å ta den med hjem eller på jobb og innstallere en ekstra kopi er ulovlig.

ikke nødvendigvis ulovelig! kommer ann på hvordan avtaler firmaet har med ms, men da skal man jo ikke trenge en ekstra cd key fra internet....

Lenke til kommentar

Hahaha, uansett så hadde aldri politiet giddet å spurt hw.no om ip'en din så de kunne tracet den til deg å anmelde deg for å ha en kopi av windows 2000. Det er bare Økokrim presset fra USA så kan finne på noe så dumt. Politiet har viktigere ting å ta seg av...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...