Gå til innhold

SLI: Like kort fra 2 produsenter

Bossk

Anbefalte innlegg

Heisann..

Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøre SLI med to like kort (7900GT) selv om de er fra to forskjellige produsenter? Har per nå et MSI 7900GT kort men klarer ikke å oppdrive et likt.

Håper noen vet noe eller har noen forslag/alternativer..

Mvh

Audvin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøre SLI med to like kort (7900GT) selv om de er fra to forskjellige produsenter? Har per nå et MSI 7900GT kort men klarer ikke å oppdrive et likt.

Håper noen vet noe eller har noen forslag/alternativer..

Mvh

Audvin

8366784[/snapback]

så lenge samme kort og frekvenser så er produsent ett fett

Lenke til kommentar
Supert :)

Og et siste spørsmål...

Hjelper det å kjøre SLI ? Blir ting bedre? :p

8367064[/snapback]

I mange tilfeller: JA

Ikke alltid.

I de råeste tilfellene får du nær dobling av ytelsen. I andre tilfeller vil du ikke merke noe som helst. I noen få, ytterst få tilfeller, vil du få dårligere ytelse med SLI i forhold til singelkort.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke samme frekvenser,minne mengde eller fra samme produsent. Det vikigste er at det er samme kjerne, noe det må være

8367503[/snapback]

Cards from two separate retail companies will work together in SLI mode, but they must be the same GPU model (e.g. G70, G73, G80, etc). The cards may have different BIOS revisions, different default clock speeds, or even different memory sizes. However, the fastest card - or the card with more memory - will run at the speed of the slower card or disable its additional memory.

Du har helt rett. Jeg skal gå og skamme meg i et hjørne i kveld. :hrm:

Lenke til kommentar
Vi lærer alle noe nytt hele tiden

8369276[/snapback]

Hehe. Det er sant. Godt å se at folk begynner å forstå at det er GPU-kjernen som har betydning. Bare husk at hvis du har et kort med 512MB og et med 256MB, så vil begge "opptre" som "256MB-kort".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...