Bossk Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Heisann.. Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøre SLI med to like kort (7900GT) selv om de er fra to forskjellige produsenter? Har per nå et MSI 7900GT kort men klarer ikke å oppdrive et likt. Håper noen vet noe eller har noen forslag/alternativer.. Mvh Audvin Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Heisann.. Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøre SLI med to like kort (7900GT) selv om de er fra to forskjellige produsenter? Har per nå et MSI 7900GT kort men klarer ikke å oppdrive et likt. Håper noen vet noe eller har noen forslag/alternativer.. Mvh Audvin 8366784[/snapback] så lenge samme kort og frekvenser så er produsent ett fett Lenke til kommentar
Bossk Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Jeg burde kanskje ha vist dette men hva må være likt og hvor likt må ting være? Samme mengde minne? klokkefrekvens? Lenke til kommentar
peiper Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg burde kanskje ha vist dette men hva må være likt og hvor likt må ting være? Samme mengde minne? klokkefrekvens? 8366850[/snapback] Minnemengde, klokkefrekvens på minne og kjerne, samme GPU. Så er du igang. Lenke til kommentar
Bossk Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Supert Og et siste spørsmål... Hjelper det å kjøre SLI ? Blir ting bedre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ja, det blir bedre. Det sier jo seg selv Lenke til kommentar
peiper Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Supert Og et siste spørsmål... Hjelper det å kjøre SLI ? Blir ting bedre? 8367064[/snapback] I mange tilfeller: JA Ikke alltid. I de råeste tilfellene får du nær dobling av ytelsen. I andre tilfeller vil du ikke merke noe som helst. I noen få, ytterst få tilfeller, vil du få dårligere ytelse med SLI i forhold til singelkort. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Man trenger ikke samme frekvenser,minne mengde eller fra samme produsent. Det vikigste er at det er samme kjerne, noe det må være Lenke til kommentar
peiper Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Man trenger ikke samme frekvenser,minne mengde eller fra samme produsent. Det vikigste er at det er samme kjerne, noe det må være 8367503[/snapback] Cards from two separate retail companies will work together in SLI mode, but they must be the same GPU model (e.g. G70, G73, G80, etc). The cards may have different BIOS revisions, different default clock speeds, or even different memory sizes. However, the fastest card - or the card with more memory - will run at the speed of the slower card or disable its additional memory. Du har helt rett. Jeg skal gå og skamme meg i et hjørne i kveld. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vi lærer alle noe nytt hele tiden Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vi lærer alle noe nytt hele tiden 8369276[/snapback] Hehe. Det er sant. Godt å se at folk begynner å forstå at det er GPU-kjernen som har betydning. Bare husk at hvis du har et kort med 512MB og et med 256MB, så vil begge "opptre" som "256MB-kort". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå