dp Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hvor høy volt kan man ha før levetiden reduseres betraktelig? Den har jo standard 1,65. Er 1,85 i lengden "farlig"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Du har helt rett i at det er en slags "øvre grense" på spenningen selv om man kjøler prosessoren nok. Den øvre grensen på 0,18 mikron-prosessorer synes jeg huske lå på rundt 2,2v. Over det kan det skje noe som heter elektromigrasjon, som egentlig er krypstrømmer som slår igjennom og "erroderer" bort isolasjonsmateriale mellom ledere eller transistorer på utsatte plasser i prosessoren. For 0,13 mikron prosessorer er dette tallet lavere. Desverre aner jeg ikke hvor lavt man kan bare gjette på omkring 1,9v. Lenke til kommentar
dp Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Noen som vet dette sikkert? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Kjører min XP2400+ på 2,0V og luftavkjøling nå, den ligger på over 70c ved full last :smile: . _________________ Mine maskiner. [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-12-18 19:12 ] Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Noen som vet dette sikkert? hadde jeg vært deg ville jeg ikke ha satset alt for høyt. cpu'en kan bli ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå