Gå til innhold

Canon MV900 vs Panasonic GS 27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trenger fortsatt svar -_-

8375275[/snapback]

Har hørt at billige Canon-kameraer har dårlig mekanikk, mens Panasonic er holdbare. Har ikke erfaring med de selv. Har selv hatt NV-GS 35 og har NV-GS 300 (Panasonic) og har vært fornøyd med disse. Aldr hatt problemer. :)

Endret av 2Olav
Lenke til kommentar

Canon MV900 har betydlig dårligere bildekvalitet enn Panasonic sitt GS27 og andre Panasonic modeller i denne prisklassen.

 

Grunnen til at Canon har fått bedre karakter er at de blant annet har bedre lysfølsomhet, men dette er faktisk juks. Canon kameraets bilde begynner faktisk å hakke, lenge før Panasonic kameraet får problemer med lyset. På denne måten påstår de at lysfølsomheten er bedre. At bildet er ubrukelig, sier de ingenting om. At Canon har 16:9 og mic-inngang har også litt å si, men hvor viktig er dette på et entry-level kamera? Hvem som tester, er også en veldig viktig faktor.

 

For best bildekvalitet og desidert best driftsikkerhet; Velg Panasonic.

Lenke til kommentar

Thanks til dere. Det blir nok Panasonic på meg da :) Er det btw andre modeller i denne prisklassen jeg bør vurdere? =)

 

 

Eller om jeg vil spare litt ekstra: NV-gs180; hvor mye bedre er dette kameraet egentlig ifht. gs 27?

Endret av jammi
Lenke til kommentar
Thanks til dere. Det blir nok Panasonic på meg da :) Er det btw andre modeller i denne prisklassen jeg bør vurdere? =)

 

 

Eller om jeg vil spare litt ekstra: NV-gs180; hvor mye bedre er dette kameraet egentlig ifht. gs 27?

8377778[/snapback]

GS180 er gått ut, men mulig noen fortsatt har noen på lager til en billig penge. Da bør du handle RASKT i såfall, for om et par dager kan det være at det er umulig å få tak i lenger.

 

GS230 er etterfølgeren til GS180, og kan også anbefales. 3CCD gjør at dette kameraet vil score langt høyere på bildekvalitet enn f.eks GS27. Anbefales å spare til dette, ja :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Låner tråden litt:

 

Ha noen noe råmateriale som jeg kan få fra GS 27?

Råmaterie eller en evt link til noe som er filmet med dette kameraet.

8478797[/snapback]

 

Husk på at det må være ukomprimert DV Avi, ellers blir vitsen med å se det litt borte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...