siDDis Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Eg har dette XML dokumentet: <root> <chief content="Dette er første nyhet. Alt fungerer!" /> <news content="Dette er fjerde nyheit. Alt fungerer!" topic="Nyheit4" /> <news content="Dette er tredje nyheit. Alt fungerer!" topic="Nyheit3" /> <news content="Dette er andre nyheit. Alt fungerer!" topic="Nyheit2" /> <news content="Dette er første nyheit. Alt fungerer!" topic="Nyheit1"/> <image fileName="ae.jpg" height="286" description="Default bilde." width="225"/> </root> Så har eg denne koden som henter alle news: var news = xmlDoc.getElementsByTagName("news"); Det eg lurer på er at når eg parser news, korleis kan eg finne dens lengde? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) news.length Anbefaler Firebug pluginen til Firefox. Med den installert kan du legge inn f.eks. console.dir(news) for å få opp en liste over all data og metoder news objektet måtte hå. Endret 13. april 2007 av astrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå