Gå til innhold

Pink Floyd - Revolusjonerende?

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg og en venn har en diskusjon som ikke går noen vei grunnet manglende kunnskap. Det vi duskuterer er om pink floyd var helt revolusjonerende når det kom? Var det HELT nytt og totalt originalt, eller var det bare vanlig rock med noen små endringer?

Takk for svar

Jørgen

EDIT: Leif

Endret av Jurgemaister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidlig Pink Floyd (det første albumet, The Piper at the Gates of Dawn, og perioden før de slapp det) var nok ganske revolusjonerende, eller i det minste nyskapende, i og med at de var blant de store psykedeliske bandene i Londons undergrunnsmiljø. De har riktignok forandret seg ganske mye med årene. Som kjent så slutta Syd Barrett (ble "glemt") etter Piper, så de mistet den største drivkraften bak psykedeliaen sin. Mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig med dere. Greit at pf var og er ganske progressive greier, men å si at det var helt NYTT og helt originalt synes jeg er å dra saken litt langt. Som sagt, de var progga - men så stor forskjell mellom de og annen progrock(på samme tid) som folk skal ha det til at det e, var det ikke.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Jeg er litt uenig med dere. Greit at pf var og er ganske progressive greier, men å si at det var helt NYTT og helt originalt synes jeg er å dra saken litt langt. Som sagt, de var progga - men så stor forskjell mellom de og annen progrock(på samme tid) som folk skal ha det til at det e, var det ikke.

8367979[/snapback]

Har du hørt det første av Pink Floyd? Det er ganske annerledes en annen prog-rock fra overgangen 60/70, som f.eks Camel.

Lenke til kommentar
De var jo forut for sin tid i starten.

8369949[/snapback]

Spørsmålet er jo også hva som var deres "tid", iom at den psykedeliske perioden ikke varte så fryktelig lenge. (Vennligst rett meg om jeg tar feil her.)

8370823[/snapback]

Samma om det varte lenge eller ikke, det de lagde var ganske banebrytende.

Lenke til kommentar
Samma om det varte lenge eller ikke, det de lagde var ganske banebrytende.

8370955[/snapback]

Har du fått for deg at Pink Floyd var avantgarde? Bullcrap!

8372465[/snapback]

Annerledes, itte avantgarde ;---æ

8372656[/snapback]

Anderledes som i langt dårligere enn all annen musikk på den tiden and forever?

Lenke til kommentar
I denne tråden skal man diskutere om Pink Floyd var revolusjonerende, ikke om de er gode eller dårlige ;)

8373012[/snapback]

Er jo revulosjunerende å slå ann med dårlig musikk. Ligger vel kanskje i det at de egentlig lagde veldig easylistening, så det var lett for folk å like det men det er jo null dybde i musikken. Vi kan se på de som dengangs topp 20 artister.

Lenke til kommentar

Du utviser like mye oversikt over musikk som din alder tilsier, Jernlov.

Pink Floyd var ikke utspringet i revolusjonen, men var en av lokomotivene i psykedelisk rock. Det er åpenbart at Piper gjorde mye for den britiske scenen på slutten av sekstitallet.

Så kan man selvsagt si at det PF gjorde senere var mer konvensjonelt.

Lenke til kommentar

8374283[/snapback]

Jeg hater Pink Floyd så mine ytringer om denne svulsten av ett band blir derreter.

8374300[/snapback]

Så hvorfor i helvete er du i denne tråden i det hele tatt da?

Du oppfører deg som en liten drittunge, du slenger dritt, du klarer/gidder ikke begunne din egen mening. Kom deg til helvete vekk fra dette forumet hvis du ikke kan vise en mental alder over 10 år.

Idiot

Lenke til kommentar

8374283[/snapback]

Jeg hater Pink Floyd så mine ytringer om denne svulsten av ett band blir derreter.

8374300[/snapback]

Så hvorfor i helvete er du i denne tråden i det hele tatt da?

8374967[/snapback]

Det er en diskusjon om Pink Floyd var revulosjonerende, må jeg være stor fan for å ha en formening om det? Nei

Du oppfører deg som en liten drittunge, du slenger dritt, du klarer/gidder ikke begunne din egen mening. Kom deg til helvete vekk fra dette forumet hvis du ikke kan vise en mental alder over 10 år.

Og du oppfører deg som en fanboy som ikke tåler at noen mener noe annet enn deg.

Idiot

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...