oby Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei gamer.no skribenter! Jeg lurer på hvorfor alle nyhetene deres kommer til fast tid hver dag. Ca 13.00-15.00 kommer nyhetene hver dag, hvorfor ikke publisere nyheter gjennom hele dagen? I dag kom det 6 nyheter på under en halv time. Ønsket mitt er som følger: Spre nyhetene over hele dagen, isteden for i et begrenset tidsrom. Endret 12. april 2007 av xP4nD Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Da er spørsmålet; "Hvorfor?" Hvorfor ønsker du at at de skal vente med å publisere nyhetene til utover kvelden? Så ikke alle får lest nyhetene før deg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 De har sikkert en gjeng som skriver artiklene, så er alle ferdige ca. 13.00-15.00. Da blir de publisert. Hvorfor vente med å publisere de? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kan ikke si jeg skjønner helt vitsen med dette jeg heller... Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vi ønsker helst ikke å holde ferske nyheter tilbake for å spre de utover dagen. Det er som oftest jeg som skriver nyhetene, og forklaringen på at de ofte kommer i bolker er at jeg synes det er lettere å gjøre én ting av gangen. Først skriver jeg noen saker, og så korrekturleser & publiserer jeg dem. Det er en del ting som må gjøres i forbindelse med publiseringen (slik som å lage ingressbilde, opprette produkt hvis nødvendig, legge bilder opp på serveren, og så videre). Dette er det mest effektivt å gjøre samlet. Når det er sagt blir naturligvis store viktige nyheter prioritert, ferdigstilt og publisert fortløpende. Lenke til kommentar
oby Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Takk for svar. Det var ikke det at jeg ville at dere skulle holde igjen nyhetne for så å publisere dem på kvelden. Det var litt som jeg tenkte, at noen av nyhetene er ferdig før de andre, men så er det arbeidsmetoden som gjør at dem alle kommer samtidig, så på en måte er det gamer.no som holder igjen nyhetene. Grunnen for at jeg vil ha nyhetene spredd utover dagen er så jeg kan lese noen nyheter om morgenen, noen mitt på dagen, og noen på ettermidagen. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Grunnen for at jeg vil ha nyhetene spredd utover dagen er så jeg kan lese noen nyheter om morgenen, noen mitt på dagen, og noen på ettermidagen. 8368427[/snapback] Det kan du jo gjøre uansett. Vanskelig å holde seg ja, men det er ingenting som stopper deg fra å lese nyheter senere. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg er enig med trådstarter. Dette er noe som har irritert meg med alle medier. Internett i Norge føler 9 - 4 kontorjobbe tiden. Det er faktiske en smule merkelig når internett som konsept er en 24/7/365 sak. Den er ALDRI av. Men brorparten av oppdateringen i hvilket som helst site foregår i kontortid. Jeg har ofte tenkt tanken at jeg hadde likt det om vg, dagbladet og andre medier...hardware og gamer for den saksskyld hadde like stort trøkk 24 timer i døgnet. At man la opp til dag, kveld og nattevakter. Folk er online til alle døgnets tider men man får bare lese de sidene man er interesert i på dagen. Resten av døgnet er man "stuck" med de samme gamle artiklene. Jeg har pga det underbevist lagt meg opp til rutiner om hvilke sider jeg akn besøke til hvilke tider av døgnet. Feks så vet jeg at IT avisen og digi.no så å si aldri etter kl 15 har nye artikkler. VG og DB er litt bedre men mengden nye artikler går drastisk ned ut over kvelden. Det samme gjelder hardware nettverket. Hva betyr det for stedene? Jo det betyr at jeg besøker bare til ett gitt tidsbunkt og annonsørene når meg BARE da. Hvis det hadde vært en jevn strøm av artikkler døgnet rundt hadde det også vært en grunn til at jeg skal komme tilbake med jevne mellomrom. Jeg vil bli eksponert oftere for annonsørene og potensialet for høyere inntekt for siten. Det må jo selvføgelig veies opp mot økte utgifter å ha folk jobbe døgnet rundt. Men jeg synes det er en uting generelt i Norge at norske siter blir bare primært oppdatert i kontortid. Det er ett utrolig trangsynt holdning til mediet som aldri er stengt. Så da er det jo bra at vi har tidssoner rundt i verden så når Norske siter ligger døde surfer vi i utlandet og skaper verdier for selskaper utenfor norges grenser....noe å tenke på. NB!! Den andre "dødtiden" er jo helgene. Verden står ikke stille i helgen...ikke IT bransjen eller spill bransjen. Når man faktisk har tid til å sitte å lese så mye man vil...så kommer det ikke noe nytt!! Det kommer litt små plukk i helgene...men ikke mye. Og det finnes metoder rundt det. Aktuelle nyheter må jo komme når de kommer....pga da de skjer har mye med at det er en nyhet. Men "feature" artikkler kan publiseres når man føler for det. Man kan ha andre typer journalister som jobber på lenger rapporter, analyser, reviews som så kan lagres i artikkel banker og publiseres drypp for drypp ut over hele døgnet/uken. Det er bare snakk om å ha litt fremsyn og planlegging. AKIRA Endret 15. april 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg skjønner ikke problemet i det hele tatt. Er det ikke bare å spare noen artikler til kvelden? Hvis ikke, hva så? Man får finne på noe annet å gjøre enn å lese artikler på norske sider, da. Beklager hvis jeg virker dum eller noe nå, men jeg skjønner bare ikke helt synspunktet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 MiSP: Du tar en veldig praktisk holdning til problemet. Ikke ulikt slik man ville tenke når man prøver å definere en situasjon ut fra "antatte normale parametere" og når man antar at det problemet du jobber på er det eneste som eksisterer. Du antar at det er nok artikler til å "spare" og du antar at man kan innta en holdning som gjør at noen kan velge å ikke se en artikkel bare ved å "forandre seg". Det er en smule naivt og en måte å legge problemet hos kunden isteden for hos leverandøren. Kunden er til for at leverandøren skal eksistere. Desto lavere terskelen er og mer tilgjengelig leverandøren er desto bedre er forholdet mellom de to. Ett problem har blitt utpekt..eller..ett ønske. Å legge problemet hos kunden/leseren er å skifte ansvar og sjelden oppskriften på en god løsning. Men nok om den biten. Du antar at det er nok artikler å spare. Vel...faktum er at ikke alle artiklene er noe jeg er interessert i. Og det overblikket tar meg knapt ett sekund eller to å skape. Da vet jeg allerede alt som er å stå på en side og jeg vet om jeg skal bli eller gå videre. Velger jeg å bli har nå utvalget blitt redusert dramatisk. Tiden jeg bruker der er så liten at tanken på å "spare" noe til siden er absurd og bortkastet...det er ikke noe å spare på. Så hva er det mest naturlige da? Jo...etter å ha lest de få artiklene som faktisk interessere meg, så kommer jeg tilbake noen timer etterpå for å se om noen nye har kommet. Nei..det har det ikke. Skuffelsen er etablert. Over tid har dette skapt ubeviste vaner hos meg. Jeg gidder rett og slett ikke å surfe til noen sider på vise tider av døgnet. Det betyr ikke at jeg ikke har lyst. Faktisk har jeg veldig lyst, pga de artiklene jeg leste der før var veldig interessant og relevant til meg. Jeg vil ha mer! Men da må jeg vente til neste dag. Hvorfor? Vaner er noe av det mest inngrodde vi som mennesker har. Vi er per definisjon vanedyr. Og dette er noe websider lever av. De er avhengig av våre vaner om å komme tilbake gang på gang. Er det ikke da i dem isn interesse å opprettholde de vanene og skape ett behov for å komme tilbake oftere og hyppigere? Så din "enkle" løsning om å "kan du ikke bare spare" vil gå imot alt mennesker står for. Vi funker ikke på den måte. Når vi er der vi er tar vi til oss alle inntrykk. Og handler ikke dette om service? Hva er galt med at en nettside tilbyr ferske artikler døgnet rundt? Ja, vi kan nok anta at færre artikler mellom kl 21 og 09 er lurt. Men må det bli helt dødt? AKIRA Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Vi ser også fordelen i å ha flere ferske oppdateringer utover kvelden - gjerne et par for nattevåkne lesere også. Utfordringen vår blir å skaffe dyktige og engasjerte skribenter som har mulighet til å jobbe med dette frivillig, ettersom vi for tiden ikke har anledning til å betale noen til å gjøre det. Kanskje du har lyst til å hjelpe oss Akira? :-) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Synes det hørtes litt drastisk ut det der, AKIRA ("vil gå imot alt mennesker står for"). Det jeg mente, var bare at jeg ikke skjønner hvorfor man så gjerne vil lese artikler om kvelden også. Jeg er på ingen måte imot det, artikler om kvelden gjør ikke meg noe. Jeg bare var ikke helt med på hva som var så viktig med det. Men det er nå meg, jeg har nok av annet å gjøre på da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå