Gå til innhold

Skjermen vil ikke på!!

Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt et brukt hovedkort med 1ghz prosessor(athlon)og 128 mb ram.

Da eg skulle bytte ut mitt gamle hk mot det nye i maskinen gikk alt fint, men da eg slo strømmen på, så hørte eg at maskinen startet opp...harddisken jobbet som vanlig,

men den jobbet ikke lenge nok til å fullføre lastingen av WindowsXp.

Den stopper å jobbe etter ca.6-10 sekunder.

Skjermen reagerte ikke i det hele tatt... samme gule blinket som om pc en er av.

Skjermkortet er satt skikkelig i og det er nok alt det andre óg !

Eg har sjekket mange ganger at alt er på plass.

De eneste ledningene som ikke er på plass er de små som heter "reset sw(eller led)", "power sw(eller led)"og "hdd led".Eg vet ikke hvilke posisjoner disse skal stå i, men eg har prøvd å sette de i etter slik manualen skal ha de til å stå.

Eg kan slå pc en av med power knappen, men den starter opp med en gang eg tar i hovedstrømmen bak i dekselet.

Det at eg kan slå den av vil jo si at "power sw(eller led)" er plassert riktig, så det er greit

men de andre vet eg ikke kor skal stå(eller hva betyr)

Ka de ha noe med at skjermen ikke går på ?

Ja, eg har dobbeltsjekka alle komponenter, og strømledningene mellom cd-rom og hd er rett(men om de hadde vært feil, ville jo fortsatt skjermen gått på!?!)

Noen som vet ka som kan være galt ?Håper det var noen som gad å ese gjennom denne stilen. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har i den som heter power sw (power switch), har det ikke noe å si om de andre er på eller av. (for at maskinen skal virke)

Prøv med et annet skjermkort eller hovedkort.

btw: sw = knapp

led = lys

f.eks: power sw er power knappen, mens power LED er lyset som viser om PC-en er på

[ Denne Melding var redigert av: Xane på 2001-12-25 14:29 ]

[ Denne Melding var redigert av: Xane på 2001-12-25 14:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...