DawnDusk Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei! Ja, nå reiser jeg straks til San Francisco og satser sterkt på å kjøpe denne Canon EF 300mm f/4L IS USM linsen... men før jeg gjør det. Denne linsen har vært på markedet en lang stund nå. Er det derfor lurt å vente å kjøpe til det kommer en etterfølger (som sannsynligvis vil komme?), eller er dette en linse som holder høyt nivå? Lest mange tester, og den blir skrytt opp i skyene. Men er tekonologien gammel og "dårlig"? Vil det være dumt å gå til innkjøp av denne i våre dager? Endret 12. april 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Definitivt ikke for gammel (1997, men stabilisatoren har blitt litt forbedrert siden de første utgavene) og det kommer ikke noen erstatter på mange herrens år enda. Den holder meget høy kvalitet både optisk og mekanisk. Kan vel ikke sies klarere? Sikkert kjøp!! For å være sikker på at du får et ny-produsert eksemplar bør du sjekke datokoden på objektivet (bak ved kamerafestet). Kjøper du det nytt bør det være fresh made UU(2006-modell)..eller UV(2007-modell) http://bobatkins.com/photography/eosfaq/DATECODE.HTM Endret 12. april 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Takk for opplysningene! Endret 14. april 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 1997 er ikke gammelt i objektivverdenen. Mine (nest) beste objektiver kommer begge fra 1986. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Mange av de beste objektivene som finnes er over 100 år gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå