Gå til innhold

Mobil til ca. 3000,-

bøh

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt en Nokia N70 frem til nå, og har tenkt å kjøpe en ny en, jeg likte designet på N70'en, men synes den kanskje var litt stor og tung, menyen var ikke noe særlig pen, jeg synes den også var treg, både på oppstart og når jeg skulle komme inn i galleri og andre menyer...

Jeg har lyst på en mobil til rundt 3000kr, med bra kamera, rask og stilfull meny, endel mindre i størrelse, og som seff ser bra ut.

--------------------------------------------------------------

Punktvis hva jeg ønsker og ikke ønsker:

-Kalender: Ja, gjerne en litt proff kalender ;0)

-EDGE: Ja

-Email klient: ja

-Kamera: Ja

-Videokamera: ja

-Bluetooth: Ja

-Minnekort: Ja

-MP3: ja

-Radio: ikke nødvendigvis

-UMTS: tja

-Triband: Tvilsomt

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Meh =/

-Batterilevetid: Ja, skal jo helst vare mer enn 1 time

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Ringing, litt teksting, kamera, musikk, og andre nyttige funksjoner ;0)

Lurte på om dere kunne komme med noen gode tips ved hjelp av det jeg har skrevet ovenfor, om dere legger ved linker til tester og andre tråder ville det vært veldig bra ;)

Takker <3

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg fikk aldri rota meg til å kjøpe en ny mobil tidligere i år, så jeg prøver å få noen tips igjen nå. Har derfor bare oppdatert den gamle posten min her ;)

Jeg har god tid på meg, så kan også gjerne komme med forslag til mobiler som ikke kommer før om en måneds tid ellerno. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nokia n73 har samme kamerate som 6500 slide

9074192[/snapback]

hvor har du sett det?

kan du gi en link

--------------------

edit:

fra mobile-reviews test av 6500 slide:

On the rear is the 3,2 Mpix camera lens with auto-focus and Carl Zeiss optics. The values of aperture and focal length indicate that this module is different from the one found in the company last year’s imaging flagship, the Nokia N73, and puts up marginally worse quality.

-

What is remarkable is that early prototypes of the device employed a different camera module, which matched that of the Nokia 7390. This way, there was no Carl Zeiss Optics label on the lens cover (all photos feature this unit). The module got swapped, along with positioning, a tad later, so that now the Nokia 6500 Slide is positioned as a solution for imaging as well.

-

Camera

Like we said in the first lines of this review, the camera module here is quite different from that found in the Nokia N73, the converse is false. It’s an open secret that the company builds all the latest and greatest technologies into its Nseries multimedia computers, in this case – camera modules. The Nokia 6500 Slide adopts a relatively cheap lens, and if we take quality as the criterion, then it would somewhere between the 7390 and the N73, meaning that the shots it snaps are more than adequate for an Series 40 powered mid-tier solution.

-------------

det hørtes veldig usannsynlig ut at 6500 slide hadde n73s kamera..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

begge telefonene har jo et 3.2 mpx kamera med Carl Ziess opptikk, så forventer at kamerabiten er nokså identisk, mulig at jeg tar feil da... på nokia sinde sider stod det at det skulle være carl ziess opptikk på 6500 slide, men finner det ikke nå? er det muligens fjernet.

Lenke til kommentar

Har kikka litt rundt nå, og finni en mobil som jeg synes ser veldig fin ut, og som jeg trur oppfyller alle krava mine... Nemlig HTC S710!

Noen som kan si noe om den, positive eller negative, og om det er ting ved den som ikke stemmer overens med det jeg har satt som ønsker ovenfor...

En ting jeg blir nødt til å senke krava mine ganske mye på er jo da kamera, men jeg klarer ikke å finne så mye annet som har alt det jeg er ute etter, så det er vel noe jeg er villig til... Med mindre noen klarer å finne noen alternativ til dette igjen da? ;)

Er menyen rask på S710?

Endret av Ferrum-
Lenke til kommentar

Hørt at dette skal være bra telefoner, med windows mobile og det hele, kameraet er jo seff en ting som ikke er verdensbeste, men nå er vell dette en av de telefonene som klarer det meste annet uten problemer, men den er jo litt stor da. Kanskje ikke noen stor deal for deg.

Lenke til kommentar

Jah, nå har jeg fått kikka på endel mobiler de siste ukene, og synes Samsung sin U700 virker som en knall mobil for meg og mitt bruk...!

Så nå er det bare å vente på den kommer i butikkene, det ser ut som den har kommet noen steder allerede, men jeg er litt usikker på hvor det lønner seg å handle med tanke på pris... Noen som har noe greie på slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...