Gå til innhold

SATA 2 problemer

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt en SATA 2 disk. Som det ser ut til at hovedkortet mitt ikke håndterer (SATA I går greikt).

Disken: Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Vet noen om jeg kan få justert ned båndbredden på den slik at hovedkortet mitt vil takle denne disken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post-6089-1176378460_thumb.jpg

In this image, you can see what the custom 8-pin header is for. When pins 1 and 2 are jumpered, SSC (Spread Spectrum Clocking) is enabled. Jumpering pins 5 and 6 enables SATA 150MB/s only operation, which may be necessary for compatibility on some older motherboards.

Se om du har bruksanvisning stående på harddisken (denne er hentet fra Western Digital 500Gb SATA).

Lenke til kommentar
post-6089-1176378460_thumb.jpg

In this image, you can see what the custom 8-pin header is for. When pins 1 and 2 are jumpered, SSC (Spread Spectrum Clocking) is enabled. Jumpering pins 5 and 6 enables SATA 150MB/s only operation, which may be necessary for compatibility on some older motherboards.

Se om du har bruksanvisning stående på harddisken (denne er hentet fra Western Digital 500Gb SATA).

8366205[/snapback]

Har sett på min HD. Det står ikke nevnt der, bare noe om strømstyring. Men skal forsøke meg på pin 5 og 6. Håper det virker.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Hei, har kjøpt en SATA 2 disk. Som det ser ut til at hovedkortet mitt ikke håndterer (SATA I går greikt).

Disken: Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Vet noen om jeg kan få justert ned båndbredden på den slik at hovedkortet mitt vil takle denne disken?

8366132[/snapback]

Får du den ikke til å funke når du kopler den på? Isåfall, hva skjer?

Hvis du ikke har koplet den opp ennå, så skal du være klar over SATA1/2 ikke er offisielle betegnelser, og at alle disker skal i utgangspunktet funke på alle kontrollere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...