An10Bill Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei, har de siste 10 årene hatt stabil styrke på -3.25(V) og -3,0(H) og brukt daglinser (bruke halvårslinser først, og deretter månedslinser, før jeg tilslutt for ca 5 år siden begynte med kun daglinser som jheg var fornøyd med. På siste kontroll fikk jeg imidlertid for første gang på 10 år beskjed om at styrken hadde endret seg, nå til -3,75(v) og -3,25(H) og i tillegg hadde jeg fått en horhinne-skjevhet på -1.00. For første gang skulle jeg også anskaffe meg en brille, hovedsaklig tiltenkt avlastning, men også fordi øynene har godt av linsefri innimellom. Fikk min nye brille igår med verdiene (SPD -3,75 og -3.25, CYL -1,00 og -1,00 og AXE på 15 og 172) - Da jeg tok de på fikk jeg sjokk for absolutt ingenting så normalt ut lenger. Dataskjermen ser nå mye mindre ut og er trapesformet, veggen buler utover, alle rette streker bøyer av mot topp/bunn av synsfeltet og når jeg beveger hodet virker det som om tingene i rommet beveger seg. Blir svimmel og uggen av å ha de på...... Optiker sier det er helt normalt, men jeg er overbevist om at jeg må ha fått helt feil brille eller feil korreksjonsverdier...... Har forøvrig aldri hatt hornhinne korreksjon på linsene, så det er mulig det bare er som optiker sier - en tilvenning siden jeg er vant til å la øye korrigere for hornhinna selv, men fytte dyng - når jkeg tar på meg brillene er det som å forsøke å navigere ved å se gjennom en colaflaske-bunn i fylla. Noen andre som har erfaring med å plutselig få briller/lisnser med hornhinne korr ? Skal det virkelig være slik ? Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Opplevde slik når jeg første gang fikk meg Briller som skulle rette opp i skjeve hornhinner. Jeg har minus 3,75 på begge øyne (trenger nye briller, er mer nærsynt, så verdien er "forlavet (haha)"). Jeg opplevde at jeg så skjeft, tenk deg hvordan øynene på en asiater ser ut. Jeg påstår at optikkeren jeg var oss er en hestkuk og aldri kan faget sitt. At jeg fikk for sterk verdi mot skjeve hornhinner. Jeg mente at etter tilvenningsperioden så har jeg blitt like skjev som verdien på brillen. Jeg mener selv at du har for sterk verdi mot det "spesielle" synet du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå