Gå til innhold

"Feil" under spill (data restarter), med 8800 GTS

TehKris

Anbefalte innlegg

Heisan,

Har kjøpt et nytt 8800 GTS 640MB skjermkort, som funker helt fint. Kjører på standard klokk siden jeg ikke har behov for noe mer atm. Men noen ganger når jeg spiller C&C 3, så kan jeg plutselig få opp en bluskjerm i under 1 sek, før dataen restarter. Det jeg klarer lese er noe lignende som "data har oppdaget ny maskinvare....." og så restarter den. Jeg har ikke opplevd problemer bortsett far dette, men C&C 3 kan "fryse" av og til slik at jeg må restarte dataen (tror også dette er den samme feilen). Leste et sted at man burde gå inn i BIOS for å sjekke at alt var rett, men hva skal jeg se etter da?

Kan nevne at jeg er forholdsvis flink med data, og at sitter på nyeste drivere, samt at all informasjon virker korrekt angående skjermkortet. I tillegg så funker skjermkort perfekt, bortsett fra denne blåskjerm feilen og at spillet fryser noen ganger.

Kjører på AMD 4600 og 1 gig ram, samt 460W PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et klassisk PSU problem for meg, 8800 serien er noen tørste beist. hvis du kan så mål spenningen med et multimeter... sett pinnene i en ledig 4pins molex kontakt mellom den gule og en av de svarte ledningene. og les av hvor mange volt du får. Skal være mellom 11.4 og 12.6 volt.

Gjør dette mens du har et krevende 3d spill oppe. da trekker det mest strøm.

Lenke til kommentar

På mitt oppsett så fikk jeg blåskjerm og restart når jeg brukte nVidia nTune. Har 8800GTX. Har hørt om flere med dette problemet. Men det kan hende det er relatert til hovedkortet mitt. Men denne blåskjermen vises lenger enn 1 sek. Og da står det noe om nv4_disp.dll error. Så jeg tviler på det er dette problemet trådstarter sliter med. Iallefall om ikke nTune er konfigurert for å starte med Windows eller ligger åpnet i bakgrunnen.

Men, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...