eFuZz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hallo Jeg har en laptop, type Netshop 259IEN (http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/netshop_259ien/19422) Jeg har hatt litt problemer med å få inn usb 2.0 drivere på denne.. Jeg har nå formatert maskinen med Windows XP SP2, lagt inn alt av drivere og kjørt windows update. Dette har holdt på mine tidligere stasjonære maskiner, men ikke på denne. Får bare opp meldinger om at denne enheten kan kjøres mer effektivt om jeg oppdaterer til usb 2.0, og overføring til eksterne harddisker og minnepenner går utrolig tregt. Noen som har vært borti noe lignende eller vet hvordan jeg skal få oppdatert driverene? Dette er jo selvfølelig ikke en dell/hp/siemens laptop, så får ikke lastet ned noen drivere fra produsentens hjemmeside da netshop.no ikke har disse. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du må vel finne ut hvilken "innmat" som er benyttet i maskinen din, du kan vel kanskje kontakte support til netshop? Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Sliter med noe lignende slikt på en stasjonær pc :-( veldig irriterende.. Satte til og med i et USB 2 PCI kort for å fikse det men får stadig meldinger om at "denne enheten bør kobles til en USB2 port for å yte optimalt" osv .. Aner ikke hvorfor .. Trodde det var chipsettet mitt som var skada (harry demo-maskin uten IO panel osv :-) derfor testa jeg det PCI kortet .. Men får fortsatt endel slike meldinger.. Færre men fortsatt .. Er ikke sikkert det er har noe med ditt problem å gjøre men poster allikevel for å beklage meg litt over mitt eget problem :-D Lenke til kommentar
eFuZz Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Du må vel finne ut hvilken "innmat" som er benyttet i maskinen din, du kan vel kanskje kontakte support til netshop? 8366211[/snapback] "Innmaten" er satt sammen av Uniwill (http://www.uniwill.com) Driverene disse har lagt ut på sine hjemmesider er de samme som ligger på cd'en jeg fikk med da jeg kjøpte maskinen, og som jeg har brukt i installasjonen av driverene.. Er det ingen glupinger som har noe svar her da? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg tenkte kanskje at det er nyere oppdaterte drivere på nettsiden men Det kan ellers være dårlig kontakt en plass, eller mulig defekt hovedkort? For du har selvsagt sjekket om det er konflikter på enhetsbehandling på kontrollpanel. Eller? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Prøv å disable USB legacy support i Bios. Lenke til kommentar
eFuZz Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Jeg tenkte kanskje at det er nyere oppdaterte drivere på nettsiden men Det kan ellers være dårlig kontakt en plass, eller mulig defekt hovedkort? For du har selvsagt sjekket om det er konflikter på enhetsbehandling på kontrollpanel. Eller? 8376219[/snapback] Jeg har ikke helt troa på at noe er defekt, vil heller tro det er noen form for driver problematikk eller noe. Ja, alt ser fint ut der. Ingen konflikter av noe slag Endret 14. april 2007 av eFuZz Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg tenkte kanskje at det er nyere oppdaterte drivere på nettsiden men Det kan ellers være dårlig kontakt en plass, eller mulig defekt hovedkort? For du har selvsagt sjekket om det er konflikter på enhetsbehandling på kontrollpanel. Eller? 8376219[/snapback] Jeg har ikke helt troa på at noe er defekt, vil heller tro det er noen form for driver problematikk eller noe. Ja, alt ser fint ut der. Ingen konflikter av noe slag 8380733[/snapback] Drivere til USB 2.0 er inkludert i WinXp SP2. Er Sp2 installert, er det som privat sier sikkert en bios innstilling. Lenke til kommentar
eFuZz Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Drivere til USB 2.0 er inkludert i WinXp SP2. Er Sp2 installert, er det som privat sier sikkert en bios innstilling. Så gjennom bios, og fant ikke noe valg i det hele tatt som kunne gjøre noe med dette problemet. Var forøvrig en uvanlig slunken bios med lite muligheter og valg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå