Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan angripe dette rustproblemet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan angriper jeg dette rustproblemet på en bets mulig måte? Har orgiginallakk til bilen.

8365969[/snapback]

Punktsandblåse, syregrunning, og så ny lakk.

Sikkert greiest å få en lakkerer til å gjøre dette for deg om du skal noenlunde brukbart resultat. Det finnes jo de lakkererene som lakker både svart og hvitt for å si det slik.

Lenke til kommentar

Der det har svellet opp så vil jeg først ha skrapet bort det løse for å sjekke hvor dypt rusten går, slike rustbobler kan faktisk skjule hullettersom fukt har fått stå i boblen og godgjort seg over lang tid.

Hammerrite er en lakk som kan smøres direkte på rust men som alt annet man smører på rusten så stopper ikke rusten opp men bremses betraktelig.

Lenke til kommentar
altså, det er snakk om små rustpunkter: sandblåsing og sende til lakkering er uaktuelt men takk for tipset!

Noen flere "gjøre-selv" tips?

8380631[/snapback]

De små rustboblene dine blir bare større om du ikke stopper di, vet du.

Rusten lager som oftest kavitasjoner, små nedsynkninger i platen som ofte er vanskelig å få bort med slipepapier f.eks. Punktsandblåser gjør jobben utmerket, deretter er syregrunning det beste, for så å lakke over enten med touch-up penn eller lignende avhengig av hvor godt resultat du vil ha.

Nå vet jeg ikke hvor nye eller gammel bilen din er, men smører du hammerite på den så blir den alt annet en pen i allefall.

Lenke til kommentar

På G-wagenen min skrapet jeg vekk det som var av rust. Hadde på rustfjerning. Så tok sinkbehandlet jeg med kaldgalvanisering og lakket over som best jeg kunne. Nå begynner det å komme en del rust på'n så nå sender jeg den snart til Polen på total makeover :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...