Gunn@r Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mange ganger hører jeg om folk som har satt opp Win2k3 med Exchange, men jeg lurer på hva Exchange egentlig er!? Utifra hva jeg har lest meg fram til er Exchange et gruppevare-produkt for Microsoft, hva nå det måtte bety... Men går utifra at det er en felles betegnelse for server-utgavene til Microsoft?! Noen som kan gi meg et endelig svar på dette? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 exhange er en epost server, med støtte for kalender oppgaver osv Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 exhange er en epost server, med støtte for kalender oppgaver osv 8366015[/snapback] er det alt? så når man snakker om en Exchange Server, så snakker man egentlig om en mail server?!! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 så snakker man egentlig om en mail server?!! 8366024[/snapback] Blant annet. Les det han skriver da. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 så snakker man egentlig om en mail server?!! 8366024[/snapback] Blant annet. Les det han skriver da. 8366035[/snapback] har lest det...en mail server med støtte for diverse tjenester, som kalender og oppgaver... åssen oppgaver egentlig? Trodde Exchange var mer en fellesbetegnelse, men det er det altså ikke?! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Microsoft Exchange Server is a messaging and collaborative software product developed by Microsoft. It is part of the Windows Server System line of server products and is widely used by enterprises using Microsoft infrastructure solutions. Exchange's major features consist of electronic mail, shared calendars and tasks, and support for the mobile and web-based access to information, as well as supporting data storage. Les til øyet blir stort og vått: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Exchange Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Microsoft Exchange Server is a messaging and collaborative software product developed by Microsoft. It is part of the Windows Server System line of server products and is widely used by enterprises using Microsoft infrastructure solutions. Exchange's major features consist of electronic mail, shared calendars and tasks, and support for the mobile and web-based access to information, as well as supporting data storage. Les til øyet blir stort og vått: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Exchange 8366092[/snapback] det ble ikke så stort og vått men hjernen ble litt større....fikk mer kunnskap nå vettu hehe Takk for svar Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Finnes det noe av det samme for Linux? Har en server med linux, og 2 bærbare pcr med windows. Kunne gjerne tenkt meg å ha en kalender på de bærbare som synkroniserte med hverandre. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Finnes det noe av det samme for Linux? Har en server med linux, og 2 bærbare pcr med windows. Kunne gjerne tenkt meg å ha en kalender på de bærbare som synkroniserte med hverandre. 8370006[/snapback] Hvis du BARE skal ha en felles kalender, er vel internetttjenester som Google Calendar en fin løsning, iallefall om du har en googlekonto fra før av. Eller leste jeg en gang om en (opensource/nestengratis/gratis-for-få-brukere) Exchange-klon. Desverre har iherdig leting endt opp ufruktbart. Tror det var ITAvisen, men et søk var ikke til hjelp. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kansje denne er en løsning på linux? http://www.open-xchange.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå