Gå til innhold

XO-systemet slippes fritt

Anbefalte innlegg

Blizzard bruker vell i torrent, men ett lignende system, det finner vi også i spillet GUNZ og i programmet X-fire.. ++++++

Men syns ikke dette er så interessant egentlig, mere lyst på hele pcen jeg... den er jo rå og en din arbeidspc for lettere bruker, office, nett etc.

Vill regne med at når land får denne så kommer det fort mange tusen på ebay.

Og hvorfor skal ikke I-land få samme gleden?

fordi vi har mere penger så betyr det ikke at alle får råa til å kjøpe seg egen laptop til ca 5000, til og med en del skoler setter unødvendige store krav til maskinen. De fleste kunne ha brukt en Pentium 3 maskin med linux på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et scheme hvor folk i I-land kan kjøpe denne maskinen ville være fint. Da burde det være dobbel pris på maskinen, slik at for hver "I-lands" maskin som ble solgt, gikk det en "U-lands" maskin gratis til et trengende barn.

8372730[/snapback]

En fin tanke. :thumbup:

Lenke til kommentar
Et scheme hvor folk i I-land kan kjøpe denne maskinen ville være fint. Da burde det være dobbel pris på maskinen, slik at for hver "I-lands" maskin som ble solgt, gikk det en "U-lands" maskin gratis til et trengende barn.

8372730[/snapback]

En fin tanke. :thumbup:

8373026[/snapback]

Den var genial tanke :thumbup:

Eller at vi betaler litt mere og skolene i U-land får hjelp til andre læremidler :thumbup:

For det kreves mere enn bare bærbar pc i skolen der også

Lenke til kommentar

8372730[/snapback]

Bare ikke la kirkens nøhjelp ta seg av det arbeidet så sier jeg meg enig i det.

Lenke til kommentar

8372730[/snapback]

Bare ikke la kirkens nøhjelp ta seg av det arbeidet så sier jeg meg enig i det.

8373282[/snapback]

Enig. Det må styres av folk som ikke tar til seg for store biter av kaka. Ihvertfall er jeg skeptisk til forskjellige organisasjoner som jobber på den måten. Det er ofte for fristende hos en mellommann å stjele. Slike organisasjoner står alltid overfor en slik korrupsjonsproblematikk. Det er nok likevel noen organisasjoner som klarer å få ting til på en ærlig og god måte. Vet ikke hva som skjer i kulissene hos Kirkens Nødhjelp bare for å avslutte med det. Men har hørt om en norsk hjelpeorganisasjon i tidligere Jugoslavia som hadde ett stort problem med en korrupt ansatt, og dersom historien var sann så synes jeg det er forkastelig når slike midler renner ut i sanden.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...