Notatblokk Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ja, jeg fikk da til å overføre RAW-filene ( ) etter litt nedlastning av CS3-beta og diverse. Så nå er neste fase, hva er beste fremgangsmåte for å redigere bilder tatt i RAW? Noen nevnte i en annen tråd at bildene kan se flate ut, men at de har mye potensiale. Hva skal man se etter? Hvor er det best å begynne? Mange spørsmål fra meg her i dag, men jeg er her for å lære Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hvilket kamera? (ikke nyere enn 2005 - f.eks 350D, 20D, D70...) Kan du bruke Rawshooter Essetials? I så ville jeg lastet ned det. http://www.photo-freeware.net/raw-shooter-essentials.php Der følger med en flott PDF som beskriver Raw Workflow, mener jeg å huske. Endret 12. april 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Om du snakker om RAW-konverteringen i ps, så kommer programmet opp med en ide til mest mulig perfekt eksponering. Det er da man må vite hva bildet skal brukes til, og hvordan man vil at det skal være. Ofte så må de fleste spakene jsuteres, men man ser ofte hva det er for mye/lite av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå