G2Petter Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hei. Jeg har fått Internet fra Canal Digital, og har koblet til min trofaste 3Com router for å dele tilkoblinga. Det får jeg for så vidt til, men jeg får ikke til å la routeren fungere som DHCP-server og gateway, så alle maskinene er direkte koblet opp mot Canal Digital, noe jeg ikke er helt fornøyd med. (Jeg har forstått det sånn at direkte tilkobling ikke er det tryggeste.) Jeg har følelsen av at jeg har prøvd alle løsninger nå, men jeg får det fremdeles ikke til å virke, og på Canal Digital sine hjemmesider finner jeg ikke noe nyttig info. Hvis det er noen som har vært i samme situasjon før, er jeg interessert i å vite hva dere har gjort for å fikse det. Hilsen Petter Endret 19. april 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tipper du har brukt opp adressene du har disponibel. (Macadressen blir låst mot en av ipadressene du får tildelt) Du kan klone macadressen til den ene datamaskinen og legge den i routeren hvis den har en slik funksjon. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tipper du har brukt opp adressene du har disponibel.(Macadressen blir låst mot en av ipadressene du får tildelt) Du kan klone macadressen til den ene datamaskinen og legge den i routeren hvis den har en slik funksjon. 8365463[/snapback] Min router har denne funksjonen. Jeg ringte enkelt og greit til Canal Digital og bestilte en ekstra IP Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det holder normalt fint med kun en ipadresse. Det er også mulig å la modem stå avslått til leasetiden er over. Jeg vet ikke hvor lang den er, men man kan ta kontakt med kundeservice for info. Jeg skjønner ikke at de praktiserer en slik løsning, for det er mange kunder som blir forvirret når nettet ikke fungerer pga av låst ip/mac. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Sånn som det ser ut nå kan jeg få to maskiner på nett med CD sine IP-er hvis jeg deaktiverer DHCD-serveren i routeren, men jeg skjønner ikke hvorfor routeren ikke klarer å koble til CD. Skal prøve å klone MAC-adresse senere. Nå er det noen som bruker nettet, så jeg kan ikke koble dem fra. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Tenkte jeg skulle oppdatere, sånn at andre som får dette problemet kanskje kan få hjelp. Jeg lot routeren og modemet være avslått til leasetiden gikk ut, og så logget jeg meg inn på routeren med statisk IP for å sørge for at PC-en ikke koblet seg til Internet. Da gikk det greit å koble routeren til Canal Digital, og siden har jeg ikke hatt problemer. Petter Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ikke det første du tenker på, men "takk" for at du oppdaterte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå