Gå til innhold

Ny harddisk til bærbar (2.5" IDE)

Anbefalte innlegg

Hepp. Fikk for ikke lenge siden ny hdd på garanti fra HP da den jeg hadde tryna fullstendig. Dette var vel 3-4 mnd siden, og nå ser det ut til at den nye også er på god vei til fullstendig krasj.

Begge diskene er identiske Hitachi etellerannet (kan finne serienr om det var av interesse).

Uansett, poenget er at jeg vil ha en disk som varer og helst er god på støy/varme. Jeg lurte også litt på hva slags størrelse det er greit å gå for nå for tiden? Både 120 GB og 160 GB var jo ikke helt ille prismessig, men hvordan er det med støy etc på disse?

Har ikke helt hengt med på laptophardwaremarkedet i det siste så alle forslag tas imot med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp. Fikk for ikke lenge siden ny hdd på garanti fra HP da den jeg hadde tryna fullstendig. Dette var vel 3-4 mnd siden, og nå ser det ut til at den nye også er på god vei til fullstendig krasj.

Begge diskene er identiske Hitachi etellerannet (kan finne serienr om det var av interesse).

Uansett, poenget er at jeg vil ha en disk som varer og helst er god på støy/varme. Jeg lurte også litt på hva slags størrelse det er greit å gå for nå for tiden? Både 120 GB og 160 GB var jo ikke helt ille prismessig, men hvordan er det med støy etc på disse?

Har ikke helt hengt med på laptophardwaremarkedet i det siste så alle forslag tas imot med takk  :thumbup:

8365309[/snapback]

Hitatchi-diskene er helt normalt å bruke, de er ofte å finne i maskiner blandt annet fra HP.

Støynivået er noe av det samme på alle diskene, så du får nok bare gå etter størrelse.

PS: Serienummer på HDD har ingen betydning :)

EDIT: Eller mente du produktnummer?

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Hitatchi-diskene er helt normalt å bruke, de er ofte å finne i maskiner blandt annet fra HP.

Støynivået er noe av det samme på alle diskene, så du får nok bare gå etter størrelse.

PS: Serienummer på HDD har ingen betydning :)

EDIT: Eller mente du produktnummer?

8365332[/snapback]

Joa, men jeg skal handle en selv, ikke få en en ny fra HP. Så lurte på om noen hadde erfaringer med en decent 2.5 tommer, ikke nødvendigvis Hitachi (Kanskje helst noen andre :p). Har kun erfaringer med 3.5" bortsett fra disse nevnte hitachidiskene som har slått seg vrange, så anyone?

Og tviler på at støynivå og varme er likt, det er iallefall store forskjeller i 3.5" markedet.

Og det med serienr/produknr eller whatever var bare hvis noen var interesserte i hva slags disk det var som slo seg vrang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...