Gå til innhold

Nytt webcam med god kvalitet?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg hadde lyst på et nytt webcam, siden det gamle ikke funker med Vistaen min. Så da er jo ett krav satt, det må funke med Vista :-P Utenom dèt vil jeg veldig gjerne ha et webcam som viser veldig bra bilder... Eller film egentlig. Det skal i hovedsak brukes til MSN :p Og jo, jeg vil ha et bra webcam uansett :p Men hvordan funker for eksempel vidvinkel med MSN? Er det støtte for det i det hele tatt, eller må man gjøre noe sånn at det ikke viser vidvinkel mer? Bildekvaliteten er det viktigste, deretter pris.

Noen som har noen gode erfaringer, for her er det vel nyttesløst å se på megapixler? Eller... Det er jo nesten sjelden snakk om megapixler i det hele tatt med webcam...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut :) Det jeg har fra før er et Logitech QuickCam, men det er jo 4-5 år gammelt :p Det var bra i sin tid, da... Men den facetracking-fuksjonen og alt. Jeg fikk en mail fra SHG.dk også. Der anbefalte de vel egentlig Creative Live! Voice. Lurte litt på om jeg skulle prøve et creative, kanskje :hmm: Har jo så mye logitech fra før :p Eller gjennomføre Logitechen enda mer :) Men jeg er jo egentlig fornøyd med det integrerte webcamet på Acer Aspire 5672WLMi. Det står på det at det er 1,3 megapixel, og utenom det vet jeg ingenting om det...

Det de skrev i mailen fra SHG var:

Creative Webcam Live! Cam Voice

Creative's Live! Cam Voice er det første webcam med to indbyggede mikrofoner og ægte megapixel-videosensor. Webcam’et har et buet, kompakte design i stilren grå og børstet metal og indeholder den revolutionerende Adaptive Array Microphone-teknologi, som sikrer samtaler med maksimal tydelighed ved at identificere og fjerne uønsket baggrundsstøj. Derudover leverer den ægte megapixel-videosensor med ultravidvinkelobjektiv i glas den optimale videokvalitet med avancerede billedjusteringsfunktioner. Live! Cam Voice er det oplagte valg for dig, der ønsker optimal onlinekommunikation. Da webcam’et er Skype-certificeret, leveres det med en omfattende softwarepakke og et håndfrit headset med integreret bommikrofon til private samtaler.

Lenke til kommentar

Vel, spesifikasjonsmessig er jo de to anbefalte like, men jeg synes Logitechs cam ser best ut, jeg :) Og det camet SHG.dk anbefalte har bare disse spesifikasjonene annerledes:

Videoopptak 640 x 480 @ 25 fps

1280 x 960 @ 15 fps

Hentet fra Komplett.no

Og det står alltid på alle de andre camene "opptil" 30 fps, jeg liker ikke slikt :p

Så er jo spørsmålet hvilket av disse som gir best kvalitet på bildene sine, for alle prisene er jo godt overkommelige, synes jeg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...