Gå til innhold

AMD Athlon 4200+ VS 6000+

Incense

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har pr idag en Athlon 64 X2 4200+, men benyttet meg av prisreduksjonen og kjøpte meg en Athlon 64 X2 6000+. Vil dette ha merkbart mye å si for ytelsen sett i sammenheng med resten av pc'en? (se mine spec's nedenfor)

Hva vil dette gi i tester som 3DMark06 f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmz... skal bli innteresant å se ja! Grunnen for at jeg bytter er rett å slett fordi jeg trodde (etter siste oppgradering) at nå kunne jeg spille hva som helst uten "lagg", men i Civ4 - Warlords begynner det å hakke rimelig heftig rundt år 2000 når en ser hele verden og noen kriger.

Synes det er stusselig med tanke på at alle komponentene jeg har er såkalte "topp-produkter" med unntak av cpu. Men med 6000+ håper jeg at ALT går som smurt.

Lenke til kommentar

Hva med overklokking av 6000+ :dontgetit: Husker jeg rett så leste jeg at den kjører stabil på 3.2ghz (er jo 3 orig.). Vil jeg da kunne klokke denne "max" ved kun bruk av (har asus hovedkort) Asus sin AI Overclock -funksjon for cpu? Setter jeg da denne til 8% (eller muligens 5%) så vil jeg jo ligge i område 3.2 - 3.3ghz. Og burde jeg i så tilfelle sette opp volten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...