Incense Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei! Jeg har pr idag en Athlon 64 X2 4200+, men benyttet meg av prisreduksjonen og kjøpte meg en Athlon 64 X2 6000+. Vil dette ha merkbart mye å si for ytelsen sett i sammenheng med resten av pc'en? (se mine spec's nedenfor) Hva vil dette gi i tester som 3DMark06 f.eks? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hva får du i cpu testen i 3D06? Rundt 1800 poeng? Du vil vel legge deg godt over 2100 poeng vil jeg tro. Kansje mer? stock vel å merke.. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 hmz... skal bli innteresant å se ja! Grunnen for at jeg bytter er rett å slett fordi jeg trodde (etter siste oppgradering) at nå kunne jeg spille hva som helst uten "lagg", men i Civ4 - Warlords begynner det å hakke rimelig heftig rundt år 2000 når en ser hele verden og noen kriger. Synes det er stusselig med tanke på at alle komponentene jeg har er såkalte "topp-produkter" med unntak av cpu. Men med 6000+ håper jeg at ALT går som smurt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 I spill og krevende programmer vil du nok kunne merke noe forskjell, spesielt om den gamle cpuen begrenset pcen. I "vanlig" Windows-bruk vil du merke lite. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Hva med overklokking av 6000+ Husker jeg rett så leste jeg at den kjører stabil på 3.2ghz (er jo 3 orig.). Vil jeg da kunne klokke denne "max" ved kun bruk av (har asus hovedkort) Asus sin AI Overclock -funksjon for cpu? Setter jeg da denne til 8% (eller muligens 5%) så vil jeg jo ligge i område 3.2 - 3.3ghz. Og burde jeg i så tilfelle sette opp volten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå