balassen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har nylig tatt i bruk Adobe Audition 2.0, og spiller inn litt musikk i dette. I mangel på et godt lydkort, bruker jeg bare standard windows alternativ. Pga av dette spiller jeg inn trommer, bass, vokal og gitar inn på en Fostex FD-4 firespors recorder først, for jeg overfører hvert enkelt spor til et spor i Audition. I denne prosessen oppstår det en god del susing som ligger i bunn av musikken i hvert spor. Siden jeg har 8 spor til sammen vil denne susingen forsterkes, og blir ganske markant. Er det noen som kan hjelpe meg med å få fjernet denne susingen (noen effekter eller prosesser?)? Bård Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 hvordan har du mikrofonene i forholdt til instrumentene? dette kan skape MYE forstyrrelser Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det kan være forskjellige årsaker. En er hvordan du har mikrofonene i forhold til instrumentet, som nevnt allerede. Viktig å ha lyden i monitor for å sjekke støy. En annen grunn kan være at volumet på opptaket er for lavt, så det oppstår støy når du legger det inn på pc'en med et høyere volum. En tredje ting kan være kablene du bruker. Er det skikkelige XLR-kabler, eller bare minijack? Har du brukt skjøter eller overganger? Mye kvalitet går tapt i dårlige kabler. Hva slags mikrofoner bruker du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå