baronKanon Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hei Jeg ble litt motivert til å klokke litt mer igjen, men når jeg øker frekvens og da også spenningen (i BIOS), blir lastspenningen (lest av i AIBooster) ikke veldig mye høyere enn ved forrige innstilling. I tillegg merker jeg en during som kommer frem når jeg går fra inaktiv til full last (2 instanser F@H). I den forbindelse lurer jeg på om det er strømforsyningen min som begrenser meg i videre klokking. Jeg har en Pentium D 805 jeg får kjørt stabilt på 3800MHz og vCore på 1,525V (BIOS)og et 7900GT-kort. Strømforsyningen er en NorthQ 4775-400 med 12V-linjer på 14A og 15A. Hovedkortet er et ASUS P5W DH Deluxe, og CPU, NB og MOSFETs er vannkjølt og temps er sikre. Planer fremover er seff å bytte til C2Q og et DX10-kort når finansene tillater det, så jeg trenger egentlig forslag til en ny strømforsyning som er stille og med nok saft til å drive fremtidige prosjekter. (Og husk er det ikke klokket, er det ikke godt nok) Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hva har du av volt normalt? på 12v og 5v ++ Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Hva har du av volt normalt? på 12v og 5v ++ 8364837[/snapback] Visste jeg hadde glemt noe. Skal sjekke det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Hmmm. Nå har jeg sjekket spenningene ved full last, og alle ligger litt over, bortsett fra vCore. Kortet skal da klare å gi mer strøm enn som så? Folk har vel klart såpass høye klokkinger med samme kortet og sånn? Og jeg som hadde håpet på en 24/7-klokk på 4GHz... Får heller vente til Q6600 går ned til høsten og heller få power ut av boksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå