schoolbus1337 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 noen som vet sikkert hvilke av de stille viftene som gir best ytels per db? trenger ikke råd som : "den viften er stille" " denne her er lydløs". Min 120mm delta vifte er stille med viftestyring. leter etter noen som har testet dette, eller lest en test om slikt? takk for hjelp Lenke til kommentar
Holten Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 MIST viftene skal vist være stille! Har ikke prøvd de selv da..og PAPST, de har jeg! 80mm, hører ikke en lyd Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har selv hatt papst, mist og silentX. JEG syntes at silentX viftene har vært de beste. Har desverre ingen test. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 De fleste vifter er stille å gode om du dimmer dem med vifte styring eller kjører dem på 5, 7, eller 12v dirkete fra psu. Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 MIST viftene skal vist være stille! Har ikke prøvd de selv da..og PAPST, de har jeg! 80mm, hører ikke en lyd 8364294[/snapback] leste du hva jeg skrev i det hele tatt? Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 SilentX all the way! 8371534[/snapback] er de virkelig så gode som de skal ha det til? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 leste du hva jeg skrev i det hele tatt? 8370159[/snapback] Ja, faktisk! Tenkte jeg skulle gi deg et tips da, men du godtok vel ikke det du stakkar.. OG JA!! Jeg sa faktisk at jeg hadde PAPST viftene! Og, jeg sa hva jeg syns om de! Så jeg skjønner ikke hvorfor du skal oppføre deg sånn? Jaja, bryr meg egentlig ikke så hardt om slike ting, men måtte bare kommentere dette! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 SilentX all the way! 8371534[/snapback] er de virkelig så gode som de skal ha det til? 8371892[/snapback] SilentX er ikke noe bedere enn andre vifter, bare mye dyrere, det de oppgir er bare tull. Vet liksom ikke ossen jeg skal gå frem, har noen vifter jeg kan anbefale, men i første post sier du at du ikke vil ha svar som "den er god". Så om jeg anbefaler noen vifter som fatisk er veldig gode, så får jeg vel samme respons som Holten fikk. Men kan ikke anbefale deg SilentX ivertfall. Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 leste du hva jeg skrev i det hele tatt? 8370159[/snapback] Ja, faktisk! Tenkte jeg skulle gi deg et tips da, men du godtok vel ikke det du stakkar.. OG JA!! Jeg sa faktisk at jeg hadde PAPST viftene! Og, jeg sa hva jeg syns om de! Så jeg skjønner ikke hvorfor du skal oppføre deg sånn? Jaja, bryr meg egentlig ikke så hardt om slike ting, men måtte bare kommentere dette! 8372081[/snapback] jeg ba jo spesifikt om at folk som bare ville si " disse er stille" eller "den er lydløs" ikke skulle svare. som sagt, en delta vifte er rolig på 400rpm. jeg trenger hjelp til å finne en vifte som er stille OG effektiv. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hva vil du vi skal svare da?! Jeez Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 SilentX all the way! 8371534[/snapback] er de virkelig så gode som de skal ha det til? 8371892[/snapback] SilentX er ikke noe bedere enn andre vifter, bare mye dyrere, det de oppgir er bare tull. Vet liksom ikke ossen jeg skal gå frem, har noen vifter jeg kan anbefale, men i første post sier du at du ikke vil ha svar som "den er god". Så om jeg anbefaler noen vifter som fatisk er veldig gode, så får jeg vel samme respons som Holten fikk. Men kan ikke anbefale deg SilentX ivertfall. 8375361[/snapback] har du testet viftene mot hverandre? skjekket hvilken som blåser best på likt støynivå? da hadde det vært fint med svar jeg hadde ikke blir sur om du skrev f.eks "denne viften synes jeg blåser bra i fohold til støynivå" Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Dette er jo latterlig, du vil at vi skal hjelpe deg med å finne en god vifte, uten å få lov til å si "den viften er god" Og om man skulle klare å anbefale deg en vifte, uten å bryte det du har skrevet i første post, så må man selv ha testet de mot hverandre, med avansert utstyr som måler db og hvor mye luft den flytter. Dette er for dumt Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Dette er jo latterlig, du vil at vi skal hjelpe deg med å finne en god vifte, uten å få lov til å si "den viften er god" Og om man skulle klare å anbefale deg en vifte, uten å bryte det du har skrevet i første post, så må man selv ha testet de mot hverandre, med avansert utstyr som måler db og hvor mye luft den flytter. Dette er for dumt 8380934[/snapback] poenget mitt er at det er urelevant om en vifte er stille eller ikke. det kommer helt ann på kvm luft\Db ration. jeg klarte fint å merke forskjellen på min 2 120mm vifter med bruk av hånden og øret mitt. jeg kan ikke se å ha skrevet eller skjelt u t noen fordi de har skrevet "den viften er god". kanskje jeg bare er blind. Endret 14. april 2007 av schoolbus1337 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå