Gå til innhold

Forskjell på x1950pro 256 vs 512MB

lperik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mengden minne handler mer om muliggjørelse av grafikk og effekter.  Avhengig av instillingene vil man ha nytte av mer enn 256MB vram idag og mtp fremtidens spilll vil jeg anbefale 512MB versjonen.

8366115[/snapback]

Jeg vil si tja...

Med hensyn på fremtidens spill vil jeg vel strengt tatt anbefalt noe helt annet enn X1950pro i første omgang. Her er det snakk om 284 kr imellom, ikke akkurat mye penger i sammenhengen. Men ytelsen øker ikke i samme skala som prisen. Det koster mer pr ytelse for 512MB kortet i forhold til 256MB kortet.

Lenke til kommentar

Med moderat oppløsning uten AA vil nok X1950Pro dra ganske mye. Økning av framebufferet koster mye ytelse, men det gjør ikke økning av texture størrelsen så fremst man har tilstrekkelig med minne, og dette er raskt en spillbart eller en ikke spillbart ting og ikke litt lavere ytelse med 256MB kontra 512MB.

Lenke til kommentar

Saken er at jeg har begge kortene, 256MB versjonen er 1uke gammelt, mens 512MB versjonen er ubrukt i forseglet eske. Så er i tvil om det er noen hensikt å bytte kort i pcen, eller om jeg bare skal selge 512MB versjonen med en gang.

PC:

Core2Duo E6400 2.13Ghz @ 3Ghz

Asus P5B Vanilla @ 375FSB

Corsair 2GB PC5300 VS DDR2 @ 750Mhz

Western Digital 320GB Sata2 16MB

Samsung SyncMaster 940bw 19" Widescreen 1440x900

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Nei, det vil være minimale forskjeller i de fleste spill. Allikevel fins det unntak, som for eks med Dark Messiah of Might and Magic som tar i bruk veldig detaljerte teksturer. Løsningen er å slå ned fra ultra high til high. I framtidige spill vil nok spill ta i bruk mer minne, men hvis du bare skal ha kortet i 1 år for så å gå over til DX10 basert skjermkort, er nok 256MB det beste valget.

Lenke til kommentar
Den er god. Spiller kun world of warcraft uansett og har alt på det høyeste på 256MB kortet så da klarer jeg meg vel.

Får håpe 256MB kortet klarer Age of Conan like bra da så selger jeg det andre uåpnet.

8372052[/snapback]

vis det er samme pris så ville jeg gått for 512MB versjonen

har en X1800 XT 512MB selv og spiller cnc3 i full 1920x1080 :roll:

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...